کدخبر : 12404
یکشنبه 14 مارس 2021 - 9:51
فاقددیدگاه

رعایت پروتکل های کرونا در برخی مناطق ایلام به ۳۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ابراز نگرانی از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی بین مردم و اصناف در سراسر استان، گفت: درصد رعایت پروتکل های کرونا در برخی مناطق استان به ۳۰ درصد کاهش یافته است که ادامه آن وضعیت استان ‌را خطرناک خواهد کرد.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا؛ دکتر جمیل صادقی فر افزود: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی اماکن سطح استان روند کاهشی داشته و تداوم این اوضاع روزهای خطرناکی را برای استان رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: یکی از نکات اصلی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک است که به عنوان نمونه درصد استفاده مردم از ماسک در ملکشاهی به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تجمع ها همچنان بیشترین دلیل ابتلا به کروناست، افزود: مجالس عروسی، محافل سوگواری، تجمع در آرامستان ها و برپایی سایر آیین ها در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

صادقی فر به وضعیت رعایت پروتکل ها در اسفندماه اشاره کرد و گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل ها در آرامستان ها در بدره با ۳۳ درصد ثبت شده است.

وی به کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سایر  اماکن اشاره و  بیان کرد: درصد رعایت پروتکل ها در رستوران ها در ملکشاهی ۴۰ درصد، داروخانه ها در ایلام ۴۰ درصد، دفاتر پیشخوان در آبدانان ۳۳ درصد، دفاتر خدمات بیمه در ایلام ۴۵ درصد و پایانه های برون شهری در ملکشاهی ۳۵ درصد، پایانه های درون شهری در ایلام ۴۵ درصد، نانوایی ها در ملکشاهی ۴۰ درصد و مطب ها در ایلام ۴۵ درصد که همه این وضعیت ها روند کاهشی دنبال کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام اظهار کرد: در مجموع میانگین درصد استفاده مردم استان از ماسک زیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: اگرچه وضعیت شهرستان های استان در زمینه رعایت پروتکل های مختلف متفاوت است، اما در مجموع با توجه به آمار مبتلایان و میزان بستری ها که صعودی است، تداوم این روند استان را بحرانی خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.