کدخبر : 11743
دوشنبه 14 دسامبر 2020 - 12:17
فاقددیدگاه

گزارش عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران

بمناسبت سیزدهمین سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گزارشی از عملکرد این بانک در استان ایلام توسط کاوه نائینی مدیر شعب این بانک در استان تقدیم می گردد.

جامک: بانک مهر ایران به عنوان اولین بانک تخصصی قرض الحسنه در ۲۲آذر ۸۶ با هدف کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور ، حمایت از کارآفرینی و اشتغالزایی و توانمند سازی بنگاه های اقتصادی و نیز در جهت حل مشکلات جامعه و ازدواج جوانان با همکاری و سرمایه گذاری ۱۰ بانک دولتی و خصوصی  تاسیس شد که با توجه به سیاست ها و اهداف  این بانک از همان تاریخ در استان ایلام مشغول فعالیت گردید، با گذشت زمان و توسعه شبکه بانکی بانک قرض الحسنه مهر ایران تعداد شعب این بانک از ۳ شعبه به ده شعبه در استان افزایش یافت و هم اکنون دارای ۱۰ شعبه فعال و یک باجه مستقر در بدره می باشد . از جمله مهمترین افتخارات این بانک در طی سالهای فعالیت می توان به اعطای جایزه ی نخبه اقتصادی به مدیر عامل این بانک و نیر انتخاب بانک بعنوان سومین بانک برتر جهان اسلام درسال ۲۰۱۸ اشاره کرد . طی این مدت و در راستای اهداف اجتماعی بانک تاکنون این بانک توانسته در سطح کشور به ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار تسهیلات قرض الحسنه اعطا نماید و در سطح استان تعداد ۴۳۹۵ فقره تسهیلات را به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ۹۰ فقره اسهیلات به مددجویان سازمان بهزیستی اعطا نماید . این بانک در راستای حمایت از اشتغال بالاخص در مناطق محروم اقدام به پرداخت ۶۳۷۲ فقره با مبلغ بیش از یک هزار میلیاردریال تسهیلات با همکاری بنیاد برکت بمنظور اشتغال در مناطق محروم و روستایی استان را تقبل  نموده است . در راستای کمک به حل مشکلات جوانان تاکنون تعداد ۵۳۹۴ فقره تسهیلات ازدواجی به مبلغ ۳۵۶ میلیارد ریال در سطح استان را پرداخت نموده ،

بانک مهر ایران اولین بانکی که وجه التزام جریمه دیرکرد را در امور عام المنفعه هزینه کرده است :

بانک مهر ایران بعنوان اولین بانک در سطح کشور و بمنظور کمک به حل مشکلات جامعه بالاخص در حوزه اجتماعی و اقتصادی اقدام به هزینه کرد کلیه جرایم وجه التزام   تاخیر دیر کرد در امور عام المنفعه نموده است . این بانک در سال ۹۹ اقدام به بیمه حوادث روستایی سه استان محرم کشور ( ایلام ، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان ) به تعداد ۵۰۰ هزار خانوار نموده است  که سهم استان ایلام بیمه حوادث روستایی ۳۶ هزار روستا از حدود ۴۰ هزار روستای دارای سکنه استان می باشد . در همین راستا اقدام به ساخت مسکن و مدرسه جهت سیل زدگان و زلزله زدگان دو استان کرمانشاه و لرستان نموده است .

حذف کاغذ از باجه های بانک

بانک قرض الحسنه مهر با حذف کاغذ از سیستم بانکی خود و ارائه بخش اعظمی از  فعالیت بانکی در قالب خدمات غیرحضوری و اینترنتی از جمله افتتاح حساب اینترنتی و تسهیلات اینترنتی بانکی پیشرو در حوزه فن آوری اطلاعات بوده است.

این بانک با تراز مالی بسیار مناسب و شفافیت مالی تاکنون توانسته خدمات ارزنده ای در حوزه های اقتصادی و اجتماعی را به مردم عزیز کشورمان ارائه و تاکنون با همکاری و مشارکت و استقبال همه مردم عزیز استان و از ابتدای سال اقدام به پرداخت ۱۵۱۱۹۷ فقره تسهیلات با مبلیغ ۴هزار میلیارد ریال را نموده است.

چشم انداز توسعه این بانک با توجه به استقبال کم نظیر مردم عزیز کشور از بانک و با بیش از ده میلیون نفر سپرده گذار و به پشتوانه اعتماد این سپرده گذاران و داشتن نیروهای جوان و تحصیلکرده  و با گستردگی متوازن و بیش از ۵۲۲ شعبه در سرایر کشور  و نیز استقرار مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو و تنوع در ارائه خدمات بانکی بسیار روشن وبی نظیر خواهد بود.

۲۲ آذر سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران گرامی باد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.