کدخبر : 6897
سه‌شنبه 24 آوریل 2018 - 12:57
فاقددیدگاه

توسعه میادین مشترک از راهبردهای بخش انرژی کشور است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه و بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز از اصلی ترین راهبردی های بخش انرژی کشور محسوب می شود.

فریدون حسنوند روز دوشنبه در بازدید جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس از طرح ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران اظهار کرد: وزارت نفت آمادگی دارد با سرمایه گذاران در بخش پالایشگاهی همکاری و مجوز و خوراک را تامین کند.
وی با اشاره به نگاه ویژه کمیسیون انرژی مجلس به میادین مشترک یادآور شد: امیدواریم پرداختن به میادین مشترک نفت و گاز بین ایران و عراق در دستور کار قرار گیرد و این میادین بعنوان یک ضرورت و اولویت در هیات عالی نظارت بر منابع نفتی مورد تاکید است و استان ایلام و شهرستان دهلران در این زمینه جایگاه ویژه ای دارند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقا توان و قدرت کشور در اکتشاف و استخراج برای استفاده از این ظرفیت بعنوان یک پارامتر امنیتی در تولید بالا تاکید کرد.
حسنوند با بازدید اعضای کمیسیون از پروژه های شهرستان دهلران اشاره کرد و یادآور شد:در این سفر بررسی و بازدید از ان جی ال و حوزه نفتی چشمه خوش انجام و برای تقویت و شتاب بخشی در پروژه ها از سوی این کمیسیون اقداماتی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به ارایه گزارش از وضعیت پروژه های او یک، وضعیت فعلی و چشم انداز پروژه ها و موانع احتمالی در این نشست افزود: بررسی مسائل فنی و کمک به رفع این موانع احتمالی ، تامین منابع مالی، حمایت از شرکت های ایرانی، ایجاد اشتغال و اجرای ماده ۴۷ در راستای توانمند کردن مناطق و استفاده از نیروهای بومی در این سفرها دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت او یک (مجری پروژه ان جی ال دهلران) نیز در این بازدید گفت: منابع مالی ان جی ال دهلران به تازگی دریافت شده و در ماه های آینده شاهد سرعت در این پروژه خواهیم بود.
بهزاد محمدی با اشاره به جهش پروژه در سال جاری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این پروژه سال ۹۹ بهره برداری می شود.
وی به نقش پروژه ان جی ال دهلران در اشتغال اشاره کرد و افزود: در بخش بهره برداری و تعمیرات ۲۰۰ نیروی منطقه آموزش و جذب می شود.
مدیر پروژه ان جی ال دهلران نیز گفت: جلوگیری از آلودگی محیط زیست و سوزانده شدن گازهای منطقه، تامین خوراک پتروشیمی و اشتغال از مهمترین اهداف این پروژه است.
علیرضا تیموری افزود: پروژه در مجموع ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه برای افزایش نیروهای بومی و جذب و بکارگیری آنها در این پروژه در دستور کار است.
طرح ساخت ان جی ال دهلران سال ۹۵ در دهلران با سرمایه گذاری شرکت بازنشستگی نفت و او یک آغاز شده است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.