کدخبر : 6863
دوشنبه 9 آوریل 2018 - 15:09
فاقددیدگاه

رسانه‌ها به توسعه استان کمک کنند

استاندار ایلام با بیان اینکه آگهی‌ها باید از مجاری ارشاد توزیع شوند، گفت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا حواشی مانع پیشرفت کار نشود

«قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام ضمن تبریک سال نو و قدردانی از اطلاع رسانی رسانه‌های استان در این مدت، اظهار کرد: تا اواخر سال ۹۶ به اتفاق مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، پیگیر اعتبارات بودیم و موفق هم شدیم که به عنوان مثال اعتبارات سهم سایر (ماده ۵۰، رفاهیات، ماموریت، اضافه کار و …) را به ۱۰۵ درصد رساندیم که هیچ سالی از ۹۰ درصد بیشتر نبوده است .

وی افزود: تلاش مجموعه مدیریت استان در حوزه اعتبارات خوب بود به طوری که برای بند ز از ۳۵ میلیارد تنها ۲٫۵ میلیارد جذب شده بود که با تلاش و پیگیری توانستیم در این بخش نیز موفق عمل کنیم و در سایر بخش‌ها نیز با پیگیری، نقدینگی را افزایش دادیم .

استاندار ایلام با بیان اینکه توانستیم اعتبار اربعین را از ۱۷ میلیارد به ۲۰ میلیارد تومان افزایش داده و به استان برگردانیم، اضافه کرد: از سوم فروردین ماه جاری تاکنون با اقشار مختلف جامعه دیدار کردیم و حتی با حضور در بین مردم و سرکشی از چادرنشینان توانستیم از نزدیک با مردم دیدار داشته باشیم .

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به سفر به ۳ شهرستان در این مدت عنوان کرد: دیدار با ۱۲ مسئول کشوری در یک روز برای پیگیری مسایل استان را نیز در این مدت انجام دادیم چرا که برخی از مسائل استان از جمله نفت، گاز، اربعین و … ملی هستند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با رئیس بنیاد مستضفعان اشاره و ادامه داد: در این دیدار مقرر شد این بنیاد برای خانواده دارای ۲ فرزند معلول فاقد مسکن، خانه بسازد، زنان باردار مستضعف را مورد حمایت قرار دهد، همچنین خانواده‌های دارای فرزندان ۳ قلو نیز مورد حمایت این بنیاد قرار خواهند گرفت .

استاندار ایلام با اشاره به دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در جریان سفر به شهرستان ایوان نیز با برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی مشترک استان و این شهرستان ۲۱ میلیارد تومان مصوبه داشتیم .

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در جریان این پیگیری‌ها، حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز موثر بوده و با هم کارها را دنبال می‌کردیم، گفت: خوشبختانه توانستیم نهایتا ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه استان را تغییر دهیم .

وی با تاکید بر اینکه ما با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اتحاد داریم و با وحدت کارها را به خوبی پیش می‌بریم، اظهار کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا حواشی مانع پیشرفت نشود، کمک کنیم تجارب به نفع مردم بکار گرفته شود .

استاندار ایلام در پایان یادآور شد: تصمیم گرفتیم که آگهی‌ها از مجاری ارشاد توزیع شوند و اگر اداره یا سازمانی انجام نداد ما را در جریان بگذارید .

یادآور می‌شود در ابتدای این نشست «عبدالحمید کرمی» رئیس خانه مطبوعات استان ایلام نیز ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر برکت برای استان ایلام، اظهار کرد: امیدواریم در سال ۹۷ شاهد تکمیل زیرساخت‌های اربعین، توسعه میادین گازی و نفتی، اشتغال و رفع مشکلات جوانان باشیم .

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: برای تحقق شعار سال، لازم است رسانه‌ها نیز دوشادوش مسئولین قدم بردارند و حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهند .

کرمی با تاکید بر اینکه ظرفیت رسانه‌ها برای کمک به توسعه استان خواهد بود، تصریح کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را پیگیری کرده و در صورت پشتیبانی همایشی برای این برنامه در نظر گرفته‌ایم، در بخش اربعین نیز سال گذشته برای نخستین بار سوگواره «اربعین در آئینه رسانه» را برگزار کردیم و برای امسال نیز آمادگی داریم .

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام ادامه داد: زیرساخت‌های گردشگری استان که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است باید تقویت شود چرا که صنعت گردشگری می‌تواند یکی از قطب اقتصادی استان ایلام شود .

در این دیدار تعدادی از خبرنگاران مسائل و مشکلات این صنف را با استاندار در میان گذاشتند

منبع: ایسنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.