کدخبر : 6667
دوشنبه 29 ژانویه 2018 - 14:56
فاقددیدگاه
دکتر درویشی؛

خروجی عملکرد سیستم بانکی باید منجر به اشتغال شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: خروجی عملکرد مجموعه سیستم بانکی باید به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان منجر شود.

ایوب درویشی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان ایلام اظهار کرد: بانک ها جدا از بخش تولید و رونق اقتصادی نیستند و اگر پای کار نیایند، هماهنگ نباشند و از ظرفیت ها بخوبی استفاده نکنند، ایجاد اشتغال در استان محقق نخواهد شد.
وی تاکید کرد: بانک ها در کنار تراز کردن منابع و مصارف خود و انجام فعالیت های اقتصادی، مسئولیت های اجتماعی نیز دارند که نباید این مسئولیت ها را فراموش کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام با بیان اینکه چرخه معیوبی در عملکرد سیستم بانکی وجود دارد، گفت: کار بانک، بنگاه داری و فروش پول نیست و ورشکستگی برخی از موسسات اعتباری ثابت کرد چاره کار بالا بردن سود بانکی نیست و باعث ایجاد مشکلات فراوانی می شود.
درویشی اظهار کرد: برخی بانک ها که بر خلاف مصوبه بانک مرکزی سود آنچنانی پرداخت کرده و شرکت تاسیس می کنند باید بدانند تنها راه موفقیت، کمک به تولید در استان است.
وی در خصوص عدم وصول مطالبات بانک ها نیز یادآور شد: به طور حتم در مرحله ای از انجام کار از کارشناسی طرح ها تا پرداخت تسهیلات، اشکال و نقص وجود دارد که نتیجه آن به سرانجام نرسیدن طرح ها و معوق ماندن مطالبات بانک هاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: ۴۰ درصد منابع سیستم بانکی استان در اختیار بانک های خصوصی است بنابراین این بانک ها نیز باید وارد میدان شوند و در هماهنگی سیستم بانکی حتما باید بانک های خصوصی حضور داشته باشند.
درویشی افزود: علاوه بر جذب منابع واحدهای بزرگ تولیدی استان در بانک های خود استان باید در خصوص جذب منابع خارجی خصوصا سرمایه گذاران عراقی نیز برنامه ریزی شود و به این منظور تلاش می شود زیرساخت های لازم از جمله ایجاد بازارچه های مرزی در سریع ترین زمان ایجاد شود.

**پرداخت ۱۰ هزار و ۷۱۲ فقره تسهیلات ازدواج توسط بانک های استان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام نیز در این نشست گفت: بانک های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۷۱۲ فقره وام ازدواج پرداخت کرده اند که مبلغ آن برای عموم مردم هر کدام از زوجین ۱۰۰ میلیون ریال و برای جانبازان ۲۰۰ میلیون ریال است.
علی اشرف یوسفی غیاثی افزود: همچنین ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات زلزله و سیل در این استان پرداخت و در سال های ۹۵ و ۹۶ بیش از ۶۳ دستگاه خودپرداز و ۳۱ هزار و ۳۷۴ دستگاه پوز در مناطق مختلف این استان نصب شده است.
وی تاکید کرد: نداشتن منابع کافی و نبود تعادل منابع و مصارف، متمرکز نبودن گردش مالی واحدهای تولیدی بزرگ از جمله پتروشیمی و کارخانه سیمان در بانک های استان و نبود برگشت مطالبات از جمله مهمترین مشکلات بانک های استان در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی یادآور شد: بار مالی اجرای طرح های اقتصادی در این استان بر عهده بانک های دولتی است در حالیکه ۴۰ درصد منابع سیستم بانکی در اختیار بانک های خصوصی است.
هشت بانک دولتی، چهار بانک نیمه دولتی، ۱۶ بانک خصوصی و چهار موسسه در استان ۵۴۰ هزار نفری ایلام فعال است و ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲۵۸ شعبه و ۵۰ باجه بانکی این استان شاغل هستند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.