کدخبر : 6616
سه‌شنبه 9 ژانویه 2018 - 13:01
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

حماسه فتح میمک، نماد وحدت نیروهای مردمی با یگان های نظامی است

استاندار ایلام تاکید کرد: حماسه فتح میمک در ابتدای جنگ تحمیلی نشانه بارزی از وحدت و همدلی میان نیروهای مردمی با یگان های نظامی را به نمایش گذاشت.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در پیامی سالروز عملیات آزادی سازی میمک را گرامی داشت.
در این پیام آمده است: نوزدهم دیماه سالروز عملیات آزادسازی «میمک» یادآور هنرنمایی نیروهای مردمی و عشایر در کنار ارتش ، سپاه و ژاندارمری است که نخستین عملیات پیروزمند ایران در جنگ تحمیلی رقم خورد .
نیروهای مردمی و عشایر با وجود ضعف تجهیزات و آموزش ، ضمن توقف دشمن توانستند روحیه مثبت و امیدواری را در بین مردم و نیروهای نظامی ایران به وجود آورند .
مردم ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس با همدلی ، وحدت ، ایمان ، شور و عشق پا در میادین جنگ گذاشتند و حماسه های درخشانی را در تاریخ ایران اسلامی آفریدند .
عشایر قهرمان ایلام ، امروز سرافرازند و بر خود می بالند که در مصاف با دشمن بی رحم و متجاوز ، جهاد را بر خود واجب دانسته به مردانگی ایستاده و حماسه ی حماسه غرور آفرین فتح میمک را به وجود آوردند ، حماسه ای که سرآغاز پیروزی ایران در عملیات ها شد .
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی و بخصوص شهدای عملیات آزادسازی میمک سالروز این حماسه را به تمام هم میهنان عزیزم به خصوص مردم گرانقدر استان ایلام تبریک عرض می نمایم.
عملیات مهم و استراتژیک بازپس‌گیری میمک، اولین عملیات نظامی در تاریخ جنگ هشت ساله تحمیلی محسوب می‌شود که با فداکاری‌ها و رشادت‌های مردمی ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ دی ماه ۵۹ به اولین پیروزی رزمندگان اسلام منجر شد و حدود ۲۰۰ کیلومتر از خاک سرزمینی ایران اسلامی از تصرف دشمن بعثی خارج شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.