کدخبر : 6369
شنبه 4 نوامبر 2017 - 12:22
فاقددیدگاه

بارش های جوی در ایلام از عصر امروز شدت می گیرد

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام با توجه به بارش نخستین نزولات جوی در نقاط مختلف استان گفت: انتظار افزایش میزان بارش های جوی تا عصر امروز و احتمال آبگرفتگی در معابر عمومی وجود دارد.

مجتبی میهن پرست اظهار کرد: این سامانه از فردا صبح سامانه تضعیف می شود ولی از عصر فردا یکشنبه و صبح روز دوشنبه نیز بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود.
وی افزود: امروز نیز دمای هوا نسبت به روزهای گذشته تا پنج درجه کاهش می یابد اما از فردا دوباره دمای هوا افزایش می یابد.
میهن پرست در مورد وضعیت هوای مهران نیز گفت: در شهرستان مهران علاوه بر بارش باران، وزش باد به نسبت شدید پدیده اصلی جوی است و فردا و روز دوشنبه احتمال بروز گرد و غبار رقیق در این شهرستان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، مطالعه نقشه های هواشناسی در آبان نشان دهنده پیش بینی وقوع بارش های نرمال در آبان و آذر ماه سال جاری خواهد بود.
استان ایلام در سال گذشته نیز با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی ۹۵ – ۹۴، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی ۹۵ – ۹۶ از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی قرار دارد.
۴۰۳ میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال ۹۵ تا پایان شهریور سال ۹۶) در استان ایلام ثبت شده است که نسبت به سال زراعی گذشته ۵۳ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع : ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.