کدخبر : 6261
شنبه 14 اکتبر 2017 - 15:02
فاقددیدگاه

کالاهای تولیدی ایلام در اولویت خرید دستگاه ها قرارگیرند

استاندار ایلام بر حمایت همه جانبه از تولید استان تاکید و هشدار داد: دستگاه های دولتی باید کالاها و محصولات تولید شده دراین استان را در اولویت خرید قرار دهند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: در شرایط یکسان قیمت و کیفیت، دستگاه ها باید از تولید استان خریداری کنند تا از واحدهای تولیدی ایلام حمایت شود.
وی از سازمان مدبریت و برنامه ریزی خواست بخشنامه ای متکی به قانون تنظیم کند که در راستای حمایت از تولیدات داخل استان ذیحسابان هر خریدی که محصول آن در استان تولید می شود ولی دستگاه همان را در خارج از استان تهیه می کند، پرداخت نکنند.
سلیمانی به استفاده و خرید محصولات تولید استان تاکید و ابراز امیدواری کرد: انجام خرید دستگاه ها از واحدهای تولیدی استان به عنوان الگویی برای همه اقشار دراستان نهادینه و حمایت شود.

** چوب لای چرخ تولید نگذارید
استاندار ایلام همچنین به مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد که با اشرافیت و اطلاعات کامل از طرح ها در نشست رفع موانع تولید حضور یابند.
وی افزود: بانک ها مطالبی که قانونی نیست در نشست ها بیان نکنند، من به خوبی الفبای بانک ها رو مطلع ام نباید اجازه داد کسی چوب لای چرخ تولید بگذارد.
سلیمانی دشتکی از دستگاه های ذیربط خواست نسبت به تهیه طرح های جدید به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان اقدام کنند و بانک های استان نیز این طرح ها را از نظر کارشناسی بررسی کنند و اعلام کنند.
وی افزود: با توجه به حجم مناسب اعتبار اخصاصی شامل یارانه تسهیلات در حدود ۱۷۰ میلیارد ریال و منابع اقتصاد مقاومتی حدود ۲۶۰میلیارد تومان و سایر منابع اختصاص یافته نیازمند تهیه و ارائه پروژه های دارای توجیه فنی، اهلیت مالی و قابل اجرا خواهیم بود.
به گزارش ایرنا در این نشست مشکلات چند طرح تولیدی از جمله کارخانه سیمان ایلام، طرح شن زار موعود، کارخانه آسفالت، مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای، طرح پروار بندی، طرح تولیدات الکتریکی و لامپ کم مصرف و … مطرح و مصوباتی در راستای حمایت از این طرح ها به تصویب رسید.
همچنین به منظور رفع مشکلات و تعیین تکلیف بدهی های کارخانه سیمان ایلام مصوب شد که نشستی تخصصی با بررسی کامل مشکلات این کارخانه و تعیین تکلیف بدهی های آن برگزار شود.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.