کدخبر : 6239
پنج‌شنبه 5 اکتبر 2017 - 14:10
فاقددیدگاه

مطالبات مردم از استاندار جدید فراتر از انتصابات و تغییرات مدیریتی است

به نظر می رسد فعالان رسانه ای استان و اهالی قلم در مقابل فضاسازی و تولید مطالب ناامید کننده توسط کانال های تلگرامی عقب نشینی نموده و قافیه را به این طیف واگذار کرده اند. تولید اخبار غیر موثق با محتوای "هجوم دشتکی ها به ایلام" یا انتخاب فلان شخص وابسته به ستاد فلان کاندیدا به عنوان معاون جدید، انتصاب اقوام در پست های مدیریتی و امثالهم هیچ کمکی به توسعه استان نمی کند و تولید این گونه مطالب تنها باعث سردرگمی مردم و هدر رفت انرژی مدیران در جهت دور شدن از اهداف اصلی می شود.

پایگاه خبری جامک/ مهدی کاکاخانی

روز چهارشنبه آخرین تصویر از مهندس “محمدرضا مروارید” استاندار سابق ایلام بر روی پله های هواپیمای شرکت ماهان در کانال های تلگرامی دست به دست می شد و حکایت چهار سال مدیریت ایشان بر کوچکترین استان کشور با تمام خوبی ها و بدی ها، خاطرات نیک و ناخوشایند، کارهای انجام داده و نداده و… به تاریخ پیوست.

در این بین هنوز هم افرادی هستند که پذیرش این جابجایی برایشان سخت می باشد. کما این که تعدادی نیز رفتن مهندس “منت محمدی” را از مدیریت شهری نپذیرفته اند.

شاید برای اولین بار است که در تاریخ استان ایلام چنین شرایطی حاکم می شود که تعدادی از هم استانی ها به این میزان از تغییر و جابجایی مدیری متاثر می شوند. در این نوشته قصد پرداختن به خوب و یا بد بودن این شیوه را نداریم اما لازم است نکاتی یادآوری کنیم.

  1. بی تردید مهندس مروارید یکی از استانداران خوب بود که در بررسی کلی شاخص های عملکردی رضایت نسبی جامعه را کسب کرد. اما این بدان معنا نیست که او ضعف نداشت یا توانسته است تمام مشکلات استان را حل کند و الان با رفتن او خسارت های زیادی به استان وارد می شود. خیر، چنین نیست. ضمن این که جابجایی و تغییرات مدیریتی نمی تواند همیشه بد باشد و چه بسا ممکن است اتفاقات خوبی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین در شرایط حاضر همه ما وظیفه داریم این فضای بسیار ناخوشایند ایجاد شده در سطح افکار عمومی را تلطیف کنیم. مخصوصا از فعالان رسانه ای انتظار می رود حس خوش بینی و امیدبخش را به جامعه تزریق کنند.
  2. ” قاسم سلیمانی دشتکی” از هر ایل و طایفه و یا هر نقطه ای از این کشور، با هر تفکر و یا مرام سیاسی، به عنوان استاندار جدید ایلام انتخاب و معرفی شده است. بنابراین اگر دلسوز استان هستیم و یا دل در گروه پیشرفت و توسعه این نقطه از کشورمان را داریم، بایستی این فضای وهم آلود و غبارگرفته لبریز از گمانه زنی های ناخوشایند و اخبار غیر موثق بر محور حدس وگمان را پاک کنیم. اجازه بدهیم تصمیم گیری برای انتصابات و تغییرات در سایر سطوح مدیریتی استان، عقلایی و بر مبنای منطق در فضایی آرام اتخاذ گردد.
  3. به نظر می رسد فعالان رسانه ای استان و اهالی قلم در مقابل فضاسازی و تولید مطالب ناامید کننده توسط کانال های تلگرامی عقب نشینی نموده و قافیه را به این طیف واگذار کرده اند. تولید اخبار غیر موثق با محتوای “هجوم دشتکی ها به ایلام” یا انتخاب فلان شخص وابسته به ستاد فلان کاندیدا به عنوان معاون جدید، انتصاب اقوام در پست های مدیریتی و امثالهم هیچ کمکی به توسعه استان نمی کند و تولید این گونه مطالب تنها باعث سردرگمی مردم و هدر رفت انرژی مدیران در جهت دور شدن از اهداف اصلی می شود.

بنابراین اهالی رسانه ای استان بایستی به جای پرداختن به این امور کم مایه و گرفتار شدن در بازی های سیاسی نمایندگان و وابستگان آنها، برنامه های استاندار جدید ایلام را برای رفع معضل بیکاری، کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد، خودکشی، دیگرکشی، حاشیه نشینی و همچنین نحوه توسعه زیرساخت ها در بخش تکمیل راه های مواصلاتی، توانمند سازی بخش خصوصی، حمایت از کارآفرینان، نحوه استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل مرز بین المللی مهران و ذخایر عظیم نفت وگاز و از همه مهمتر راههای جذب و رونق سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار را به جد مطالبه کنند و با ترسیم افق های مشخص، تیم جدید مدیریتی استان را به انجام این امور وادار و در مواقع لازم مجبور به پاسخگویی نمایند.

  1. کلام پایانی؛ “قاسم سلیمانی دشتکی” برای پیشبرد برنامه هایش در جایگاه استاندار، بایستی تیمی هماهنگ و همراه با خود داشته باشد بنابراین در انتخاب مدیران حق دارد افراد مورد وثوق را در مسوولیت ها به کارگیری کند. اما جهت یادآوری به ایشان، استان ایلام از نظر منابع انسان، غنی از نیروهای متخصص، تحصیلکرده، دلسوز، دست پاک و سلیم النفس می باشد که اگر مجالی به آنها داده شود، نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح کلان می توانند منشاء خدمات ارزشمند باشند.

لذا شایسته است در انتخاب معاونین، فرمانداران، مدیران کل، مشاورین ابتدا نگاهش معطوف به فرزندان استان باشد. بدون ترس و واهمه به آنها اعتماد کند. شکی نیست در این مسیر او را به درستی حمایت می کنند. اما اگر غیر از این تصمیمی دارد، سعی کند به دنبال گزینه های کم حاشیه، توانمند و با دانش مدیریتی باشد که سطح آنها از نیروهای بومی کمتر نباشد. تجربه سال های نه چندان دور نشان می دهد بخش زیادی از انرژی مدیریت ارشد استان صرف حواشی و درگیری مدیران غیر بومی با رسانه ها می شد که در نهایت بازنده اصلی و زیان دیده بزرگ فقط و فقط مردم بود و بس.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.