کدخبر : 6102
چهارشنبه 16 آگوست 2017 - 15:04
فاقددیدگاه
معاون استاندار ایلام؛

پایین بودن سطح آموزش ها از مهمترین مشکلات استان است

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار ایلام گفت: پایین بودن سطح آموزش های رسمی و غیر رسمی در حوزه های مختلف اعم از اشتغال، اعتیاد، ازدواج و غیره یکی از مهمترین مشکلات این استان است.

حسین کلانتری در دیدار با هیات مدیره خانه روانشناسان، مددکاران و حرفه یاوران استان ایلام اظهار کرد: افراد جویای کاری زیادی در استان داریم اما هیچگونه آموزش حرفه ای در زمینه های مختلف ندارند.
وی تاکید کرد: در بحث ازدواج و اعتیاد و دیگر مسائل اجتماعی نیز با همین مشکل مواجه هستیم و افراد آموزش های لازم را در این زمینه ها فرا نگرفته اند.
معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه سطح آموزش ها در استان باید کیفی و کاربردی شود، گفت: خانه روانشناسان استان در این زمینه می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.
کلانتری یادآور شد: بسیاری از افراد جامعه به آسیب های روحی و روانی گرفتار هستند و حضور روانشناس در کنار خانواده ها ضروری است و نقش مهمی در سلامت روان جامعه دارد.
وی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی دغدغه بسیاری از مردم و مسئولان است و باید خانه روانشناسان استان در زمینه شناسایی، کنترل و کاهش آسیب ها همکاری و تلاش داشته باشند.
وی تاکید کرد: هر انجمن و جریان علمی که به رفع مشکلات و آسیب ها و همچنین توسعه و پیشرفت استان کمک کند مورد حمایت مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی استان قرار می گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد استان از نظر توان علمی و شناخت مسائل استان بسیار توانمند هستند اما بنیه و توان مالی بالایی ندارند و باید از طرف مسئولان حمایت شوند.
کلانتری افزود: آسیب های اجتماعی در تمامی جوامع وجود دارد اما مهم این است که بتوانیم به گونه ای علمی و کارشناسی حرکت کنیم که روند آسیب ها را به شکل مداخله ای کاهشی کنترل کنیم.
وی تاکید کرد: این استاندر برخی آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، وضعیت نگران کننده ای در سال های گذشته داشته است اما ۲ سال پیاپی است که وضعیت استان در حال بهبود است و نرخ آسیب ها کاهش یافته است.
وی یادآور شد: منکر آسیب های اجتماعی نیستیم اما اینکه عده ای از بهبود وضعیت اجتماعی استان برآشفته شده و اصرار دارند وضعیت را بحرانی جلوه دهند جای سوال دارد زیرا ادامه این روند به منافع استان آسیب می زند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: خانه روانشناسان، مشاوران و حرفه یاوران استان به عنوان یک نهاد علمی و مدنی ظرفیت و فرصت بزرگ و مهمی در جهت ارتقا سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه است.
علی مهرعلیزاده اظهار کرد: ۲ هزار دانش آموخته رشته های روانشناسی و مشاوره در استان وجود دارد به این معنی که برای هر ۳۰۰ نفر در استان یک روانشناس داریم و این ظرفیت بسیار خوبی است که باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی شود.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید در اجرای برنامه های مختلف با خانه روانشناسان همکاری و هماهنگی داشته باشند.
وی یادآور شد: خانه روانشناسان نیز می تواند در زمینه تهیه نقشه سلامت روان و پراکندگی جغرافیایی بیماری های روحی روانی استان کمک کند.
به گزارش ایرنا، خانه روانشناسان، مشاوران و حرفه یاوران استان ایلام با هدف ارتقا سطح بهداشت و سلامت روان در جامعه راه اندازی شد.
اعضای هیات مدیره خانه روانشناسان، مشاوران و حرفه یاورانه ایلام شامل شهرام مامی، وحید احمدی، ولیزاده، مهدی مومنی، ایوب همتی، نصر اصفهانی و شریفی است.
استان ایلام در غربی ترین نقطه کشور با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت همانند بسیاری از مناطق دیگر کشور با آسیب های اجتماعی متعددی روبرو است.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.