کدخبر : 5657
شنبه 25 مارس 2017 - 12:18
فاقددیدگاه

مردم از رهاسازی ماهی قرمز عید در روان آب های طبیعی خودداری کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: مردم، مسافران و گردشگران نوروزی به هیچ وجه ماهی های قرمز عید را در آب های جاری طبیعی همچون رودخانه ها، دریاچه ها و دریاچه های پشت سدها رها سازی نکنند.

مازیارسلیمان نژاد اظهار کرد: این ماهی ها به عنوان گونه های غیر بومی با ورود به روان آب ها چرخه و اکوسیستم طبیعی این آب ها و آبزیان بومی را دچار تغییر و حتی نابودی می کنند.
وی افزود: ماهی های قرمز به عنوان گونه مهاجم می توانند عامل انتقال انواع بیماری به روان آب ها و سرایت ویروس به آبزیان بومی و بروز بیماری و حتی تلفات در بین آبزیان بومی باشند.
سلیمان نژاد از مردم خواست ضمن پرهیز از رهاسازی ماهی ها در آب های طبیعی این موجودات را در حوضچه هایی که شهرداری های نقاط مختلف استان در بوستان ها و به همین منظور تعبیه می کنند، رها سازی کنند.
به گزارش ایرنا، بسیاری از مردم ماهی های قرمز عید خود را روز ۱۳ فروردین در رودخانه ها یا دریاچه های طبیعی رها می کنند که ناغافل از عمل خود به اکوسیستم طبیعت ضربه وارد می سازند.
چند سالی است که تلاش برای فرهنگ سازی به منظور پرهیز از رها سازی ماهی های قرمز عید در روان آب های طبیعی توسط محیط زیست و شهرداری ها در حال انجام است تا مردم ماهی های خود را در حوضچه های تعیبه شده برای این هدف رها کنند.

منبع: ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.