کدخبر : 5438
چهارشنبه 8 فوریه 2017 - 15:03
فاقددیدگاه

این فصل را با من بخوان!

خداداد ابراهیمی - روزنامه نگار نامرادی و نامردمی، فقر وبیداد ،خفقان واستبداد هرگز ازجامعه بشری زدوده نخواهد شد جز اینکه مردم خود سرنوشت خود را با اندیشه انقلابی دگرگون کرده باشند؛

(اِنَ اللهَ لایُغیرُ ما بِقومٍ حتی یُغَیروا ما بِأنفُسِهم)
انقلاب که از راه می رسد، فرهنگی ناب وآرمانساز ارمغانش می شود، فرهنگی خاص از جنس مبارزه، مقاومت، ایثار و وطن دوستی. انقلاب که می شود، شهید پرآوازه ترین واژه می شود وبه فرهنگ وتاریخ انقلاب ،اعتبار وآبرو می بخشد. دریای توفنده انقلاب که جاری می شود  خاروخس ها ، پلشتی ها وسیاهی ها را کنارمی زند و پاکی و نور وامید به ارمغان می آورد.
انقلاب که می آید ، نام های سُرخ فام برصفحات تاریخ نقش می بندد. چرا که انقلاب فراز وفرودهای ناگهانی نیز دارد. یکی ترور می شود، درخون می تپد، مُثله می شود ،تا “بهشتی” شود ودیگری با “هُنر ” انقلابی اش جاودانه تاریخ انقلاب می شود. وآن دیگری با “رجایی” واثق به کاروان شهدا می پیوندد تا ازتخت ریاست جمهوری براریکه آسمان، پرندینه کوچ نماید وافلاکی شود تا انقلاب قدرتمتد و نستوه برای آیندگان ماندگارباشد
انقلاب که می آید ،تهیدستان ،این وارثان خداوند بر روی زمین،
(ونُریدُ أَن نَمُنَ علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین) ، سینه چاکش می شوند تادیگر طعم تلخ فقر آزارشان ندهد.انقلاب که می شود ، ستمگری و زورمداری محو می شود، عشق رُخ می نمایاند و عدالت همه جا حاکم می شود؛ نفت ثروت همه مردم است، زمین که زمین خداست منبع قُوت همه بندگان خدا می شود، وطن، وطن همگان می شود وهمگان با روحیه استکبارستیزی دربرابر دشمن ، با جان ومال به پاسداری اش همت می گمارند.
معانی همه واژه های تاریخ مبارزات مردم ومفهوم ژرف و آرمانی این انقلاب را می توان در لابلای سخنان ساده وبی پیرایه معمارانقلاب اسلامی ۵۷ به وضوح ادراک نماییم:
آنها به همه معنا خیانت کرده اند به مملکت ما
و اما نفت ما، تمام نفت ما را به غیر دادند، به آمریکا و غیر از آمریکا دادند، آنی که به آمریکا دادند عوض چه گرفتند عوض، اسلحه برای پایگاه درست کردن برای آقای آمریکا. ما هم نفت دادیم و هم پایگاه برای آنها درست کردیم. آمریکا با این حیله که این مرد(شاه) هم دخالت داشت، با این حیله نفت را از ما برد و برای خودش در عوض پایگاه درست کرد یعنی اسلحه آورده اینجا که ارتش ما نمی تواند این اسلحه را استعمال بکند، باید مستشارهای آنها باشند، باید کارشناس های آنها باشند. این هم از ناحیه نفت که این نفت ما را اگر چند سال دیگر خدای نخواسته این عمر پیدا کرده بود، عمر سلطنتی پیدا کرده بود، مخازن نفت ما را تمام کرده بود، زراعت مان را هم که تمام کرده، این ملت به کلی ساقط شده بود و باید عملگی کند برای اغیار. ما که فریاد می کنیم از دست این، برای این است. خون های جوان های ما برای این جهات ریخته شده، برای اینکه آزادی می خواهیم ما. ما پنجاه سال است که در اختناق بسر بردیم، نه مطبوعات داشتیم، نه رادیوی صحیح داشتیم، نه تلویزیون صحیح داشتیم، نه خطیب توانست حرف بزند، نه اهل منبر می توانستند حرف بزنند، نه امام جماعت می توانست آزاد کار خودش را ادامه بدهد، نه هیچ یک از اقشار ملت کارشان را می توانستند ادامه بدهند و در زمان ایشان هم همین اختناق به طریق بالاتر باقی است و باقی بود … .
اینجاست که بازخوانی تاریخ انقلاب برای نسل امروزی ضرورتی انکارناپذیرست.تاآنان به فراست به این حقیقت برسند که پیشگامان انقلاب ما، برای عدالتخواهی وآرمانگرایی، برای آزادی ، برای نجات میهن ازیوغ استبداد و سلطه اغیار، چه سان جانفشانی کرده اند و دربحبوحه انقلاب چه مرارت ها، چه شکنجه ها، چه دخمه های تاریک ومخوف را که تجربه نکرده اند!
نسل امروز درازدحام دنیای شلوغ وپرتنوع خود ، باید صفحاتی از تاریخ انقلاب اسلاف خود را ورق بزند و به حماسه سازان میهنش باسربلندی افتخارکند.نسل امروز باید فصل هایی از تاریخ انقلاب را مرور کند تا به شکوه ایستادگی وطنش دربرابر استبداد مباهات ورزد تا قدر دان حُریت کنونی خود باشد.تابه مفهوم راستین آزادی ،بیش ازپیش نائل آید.آری فصل فصل تاریخ انقلاب غرورانگیز، حماسی و خواندنی ست.
این فصل را بامن بخوان باقی فسانه ست
این فصل رابسیارخواندم عاشقانه ست!

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.