کدخبر : 4425
یکشنبه 16 اکتبر 2016 - 8:01
فاقددیدگاه

۶۷ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال ایلام به چرخه تولید بازگشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اعلام کرد: ۶۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان در سه سال گذشته به چرخه کار و تولید بازگشت.

۶۷ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال ایلام به چرخه تولید بازگشت

یارالله نصیری گفت: ۲۵ واحد صنعتی از این تعداد در سه گذشته فعال شده و ۴۲ واحد تولیدی نیز با استفاده از تسهیلات رونق تولید و بسته حمایتی دولت فعالیت خود را از سر گرفتند.
وی اظهار کرد: این ۴۲ واحد صنعتی جزو واحدهای تعطیل بوده که با بهره مندی از تسهیلات حمایتی دولت و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دوباره به چرخه کار و تولید بازگشتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یاد آور شد: ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید برای از سرگیری فعالیت این تعداد واحد صنعتی استان هزینه شده است.
معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز پیشتر اعلام کرد: ۳۳ درصد از صنایع و واحدهای تولیدی این استان نیمه فعال و تعطیل است.
رضا محمدرحیمی اظهار کرد: ۵۵۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود ۲۶۵ هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۹ هزار و ۱۷۱ نفر در استان ایلام وجود دارد که ۱۸۳ واحد برابر ۳۳ درصد از آنها اکنون نیمه فعال و یا تعطیل است.
وی تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان را به ترتیب ۱۴۱ و ۴۲ واحد اعلام کرد و افزود: در گذشته برای اجرا و بهره برداری از واحدهای نیمه فعال و تعطیل ایلام با ظرفیت اشتغال چهار هزار و ۵۱۶ نفر در مجموع بیش از ۲۳ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
معاون امور صنایع و معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام ادامه داد: عزم دولت برای احیا و فعال سازی دوباره این واحدها جدی است و برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.
محمد رحیمی یادآور شد: بر پایه بررسی ها، ۳۰ واحد نیمه فعال و ۸۶ واحد تعطیل در مجموع ۱۱۶ واحد صنعتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال در این استان قابل احیا و فعال سازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.
نبود نقدینگی و سرمایه در گردش و فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه جزو مهم ترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می رود.
مسائل مدیریتی، اختلاف شرکا و نیز مشکلات مربوط به بازار فروش محصول های تولیدی از دیگر موانع و چالش های اصلی تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی این استان است.
استان ایلام با ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی و برخورداری از موقعیت ویژه و ممتاز همسایگی با کشور عراق که به شدت به انواع کالا و خدمات جمهوری اسلامی ایران نیازمند است از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر کشور محسوب می شود.
سرمایه گذاری و اعطای مشوق های دولتی با رویکرد احیا و رونق واحدهای تولیدی ایلام افزون بر توسعه اشتغال و کسب و کار می تواند در زمینه صادرات غیر نفتی این استان به عراق و کشورهای منطقه بسیار مهم و موثر باشد.

منبع: ایرنا ایلام

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.