کدخبر : 3218
پنج‌شنبه 14 جولای 2016 - 15:39
فاقددیدگاه

سامانه گرمسیری حیاتی‌ترین پروژه برای توسعه ایلام است

استاندار ایلام گفت: طرح عظیم سامانه گرمسیری یک سند افتخار برای جمهوری اسلامی و حیاتی‌ترین پروژه برای توسعه ایلام است.

به گزارش جامک به نقل از روابط عمومی استانداری، «محمدرضا مروارید» در حاشیه بزدید از نوار مرزی شهرستان‌های مهران و ایلام اظهار کرد: امنیت، اشتیاق سرمایه‌گذاری در استان را افزایش داده به طوری که در سال گذشته ایلام یکی از استان‌های امن و درحال‌توسعه معرفی‌شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به دلیل امنیت بالایی که نتیجه تلاش‌ها و رشادت‌های مرزبانان، نیروهای امنیتی و انتظامی و مشارکت مردم بوده و دارای منابع غنی زیرزمینی است اشتیاق دارند در ایلام سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار ایلام بابیان اینکه مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات، نزدیک‌ترین و امن‌ترین نقطه مرزی کشور به کربلای معلاست، گفت: استان ایلام با توسعه زیرساخت‌ها، موقعیت مکانی مناسب پایانه‌های مرزی و نیز سهولت دسترسی به بازار عراق شرایط بکری برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری را دارد.

استاندار ایلام در ادامه از پروژه‌های عمرانی، خطوط انتقال و شبکه آبیاری دشت‌های شهرستان‌های ایلام و مهران بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها قرار گرفت.

مروارید پروژه ابرسانی به دشت‌های ایلام و مهران و توسعه کشاورزی در استان را یک افتخار ملی دانست و تصریح کرد: این طرح یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های استان ایلام برای توسعه کشاورزی است که با اجرای آن در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است می‌توان زمینه اشتغال‌زایی، افزایش تولید و پایداری و ماندگاری در مرز را فراهم کرد.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه سامانه گرمسیری یکی از عظیم‌ترین طرح‌های در حال اجرا در استان‌های غرب کشور است، گفت: طرح عظیم سامانه گرمسیری یک سند افتخار برای جمهوری اسلامی و حیاتی‌ترین پروژه برای توسعه ایلام است.

وی گفت: طرح سامانه گرمسیری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی تاریخ ایران در حوزه منابع آبی و کشاورزی است که مطالعات آن از سال ۱۳۱۸ شروع و در سال ۱۳۶۵ به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت هم‌اکنون در دولت تدبیر و امید در حال به بار نشستن است.

مروارید سامانه گرمسیری را فرصت مناسبی برای تحول بخش کشاورزی دشت‌های گرمسیری استان دانست و خاطرنشان کرد: این طرح باهدف انتقال آب رودخانه «سیروان» در استان کردستان آغاز می‌شود و تا رودخانه «چنگوله» در مهران ادامه می‌یابد که با ساخت و تکمیل این سامانه می‌توان ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب را از سرپل ذهاب به دهلران منتقل کرد.

استاندار ایلام در پایان با حضور در مسیر صالح‌آباد- مهران زائرسرایی را به منظور ارائه خدمات مطلوب به زوار در ایام اربعین، کلنگ‌زنی کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.