کدخبر : 19778
دوشنبه 11 مارس 2024 - 8:57
فاقددیدگاه

ایلام از استان‌های سفید در برگزاری انتخابات اعلام شد

استاندار ایلام گفت: ایلام قبل از انتخابات جزو استان‌های زرد بود که بخشی از آن به واسطه ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است ولی با رعایت اصول اخلاقی و اصل امانت‌داری و اعتمادسازی، استان ما یکی از استان‌های سفید بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد. در استان ما کوچک‌ترین درگیری و یا حتی پرخاشگری لفظی در ایام انتخابات صورت نگرفت.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام امروز، ۲۰ اسفند‌ماه در همایش فرمانداران، معاونان سیاسی فرمانداران و بخشداران استان، گفت: انتخابات پُرشوری در ۱۱ اسفندماه برگزار شد که این انتخابات در مقایسه با ۳۹ انتخابات گذشته، یکی از بهترین انتخابات در استان بود که توسط همه دست‌اندرکاران به خوبی برگزار شد.

وی افزود:  آن‌چه که موجب سلامتی، نشاط و شور در انتخابات شد، اعتماد مردم به مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات بود، یعنی اعتماد مردم جلب شد، چون مهم‌ترین موضوع در سلامت انتخابات اعتمادسازی بود که شما دست‌اندرکاران امر انتخابات با تأسی از فرمایشات مقام معظم‌ رهبری که چهار راهبرد امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت را ذکر کردند، همگان این چهار راهبرد را نصب‌‌العین خود قرار دادند و خوشبختانه این راهبردها محقق شد.

استاندار ایلام با ذکر این مطلب که اصل بی‌طرفی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به خوبی رعایت شد و دست‌اندرکاران امانت‌دار بودند، خاطرنشان کرد: اعتماد خوبی بین مردم و مسئولان ایجاد شد و مردم به یقین رسیدند که مسئولان برگزاری انتخابات بی‌طرف هستند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: انتخابات ایلام نسبت به انتخابات استان‌های دیگر، وجه تمایزات خاص خود را دارد که به‌ واسطه آن امکان برخی برخوردهای فیزیکی و لفظی قابل پیش‌بینی بود و قبل از انتخابات جزو استان‌های زرد بود که بخشی از آن به‌ واسطه ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است ولی با رعایت اصول اخلاقی و اصل امانت‌داری و اعتمادسازی، استان ما یکی از استان‌های سفید بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد. در استان ما کوچک‌ترین درگیری و یا حتی پرخاشگری لفظی در ایام انتخابات صورت نگرفت.

بهرام‌نیا اظهار کرد: استان ما استانی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و هم‌چنین با داشتن طوایف و قبایل زیاد که هر قبیله در انتخابات کاندیدا داشتند، ولی به لطف خداوند متعال با رعایت سلامت و اخلاق‌مداری این انتخابات رقم خورد و جزو اولین استان‌هایی بودیم که نتایج را به‌هنگام و به موقع اعلام کردند.

استاندار ایلام با اشاره به اعتراض برخی نامزدها و بازشماری آرا از سوی هیئت نظارت و دستگاه‌های متولی، گفت: با توجه به اعلام دستگاه نظارت که عنوان داشتند برخی از نامزدها نسبت به برخی صندوق‌ها شبهاتی دارند و با توجه به اینکه ما می‌دانستیم که انتخابات سالمی برگزار شده است اما این اجازه داده شد و حدود ۱۶ صندوق از حوزه شمال و حدود ۱۱ صندوق از حوزه جنوب با حضور هیئت اجرایی و عوامل بازرسی و نظارت بازشماری شد و اتفاق خاصی در این بازشماری‌ها به عمل نیامد که این هم گویای هم‌دلی و هم‌راهی برای برگزاری انتخاباتی سالم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به حضور پُرشور مردم در انتخابات تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات در استان به خوبی تسهیل‌گری کردند و مردم هم مشارکت بالای خود را نشان دادند و نشان دادند هم ولایت‌مدار هستند و هم به دست‌اندرکاران انتخابات اعتماد دارند که در نتیجه این هم‌افزایی و هم‌دلی این شد که این استان در بحث پیکربندی رتبه نخست کشور، در بحث آغاز و آمادگی فرآیند انتخابات رتبه دوم و در بحث مشارکت جزو استان‌های برتر کشور قرار گیرد که در این موفقیت صدا و سیما، رسانه‌ها و سپاه و دستگاه‌های فرهنگی که تبیین‌گری کردند، نقش بسزایی داشتند. 

وی خاطرنشان کرد: دشمن با همه ساز و کار خود برای کم‌رنگ کردن انتخابات در ایران اسلامی وارد میدان شد و تلاش داشت با حربه‌های مختلف، قدرت نرم نظام و دیپلماسی کشور را تضعیف کند اما مردم با حضور پُرشور در انتخابات بار دیگر حربه‌های دشمنان را خنثی کردند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.