کدخبر : 19644
شنبه 17 فوریه 2024 - 14:22
فاقددیدگاه

ایلام آماده حضور سرمایه‌گذران در حوزه گردشگری و صنایع دستی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه ایلام از سال گذشته به عنوان استانی نوظهور در عرصه گردشگری و صنایع دستی در کشور مطرح شده است، گفت: از سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی استان استقبال و حمایت می شود.

فرزاد شریفی” روز شنبه در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار شد که استان ایلام در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت.

وی با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از غرفه استان ایلام در این نمایشگاه، یادآور شد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در این نمایشگاه، معرفی “بوگده” ملکشاهی بود که موفق به دریافت نشان جغرافیایی و همچنین ثبت در فهرست آثار ملی معنوی کشور شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه در تلاش هستیم که شهر ملی “بوگده” را در استان ایلام به ثبت ملی برسد، افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی استان بوده که با استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه و قراردادهایی نیز در این خصوص منعقد شد.

شریفی با اشاره به برگزاری چهار کارگاه مختلف آموزشی و معرفی ظرفیت‌های استان، بیان کرد: در این نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه و … و همچنین صنایع دستی شاخص استان به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران معرفی شد.

وی با اشاره به بازدید برخی سرمایه گذاران و مسئولان شرکت‌های گردشگری کشورهای چین و عراق از غرفه ایلام، گفت: استان ایلام دارای جاذبه‌های گردشگری بکر و منحصر به فردی است که این جاذبه ها نیازمند معرفی به مردم و مناطق مختلف کشور است و همچنین بازدیدکنندگان خارجی که قطعا در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ابراز کرد: در این نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری که از قبل آماده شده به سه زبان مختلف جهت جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف آورده شده است.

شریفی یادآور شد: در این نمایشگاه همچنین از ۲۳ نشان ملی که در سال‌جاری برای اولین بار ثبت شده اند در این نمایشگاه رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: چهار رشته صنایع دستی نیز در این نمایشگاه شامل “چیت بافی”،”بوگده ملکشاهی”، “گلیم بافی” و “بافتنی‌های سنتی” که خوشبختانه به نمایشگاه کشور ژاپن هم راه یافته‌اند، معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته شاهد حضور چشم گیر مسافران و گردشگرانی ایرانی و خارجی در این استان بودیم، افزود: امسال نیز شاهد حضور مسافران و گردشگران به ویژه کشورهای دیگر در استان خواهیم بود و لازم است که برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انجام شود.

منبع ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.