کدخبر : 19636
شنبه 17 فوریه 2024 - 14:15
فاقددیدگاه

تصویب ۲۶ طرح در کارگروه زیربنایی ایلام

در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان ایلام از مجموع ۳۱ طرح ارائه شده، ۲۶ طرح تصویب، با ۳ طرح مخالفت و ۲ طرح نیز از دستور کار خارج شد.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام، امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اظهار کرد: دغدغه مسئولان ارشد کشور، اقتصاد، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان‌هاست که یکی از موضوعات مهم که در توسعه اقتصادی استان موثر بوده «توسعه گردشگری» است.

وی با بیان اینکه اقتصاد صنایع‌دستی و گردشگری مورد تاکید رئیس‌جمهور است که باید از اقتصاد صنایع‌دستی و گردشگری نهایت استفاده را داشته باشیم، با قدردانی از تلاش رسانه‌ها برای انعکاس ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان ایلام، گفت: ایلام سال گذشته با کمک و اهتمام رسانه‌ها، به عنوان پدیده نوظهور گردشگری در کشور معرفی شد که انتظار است رسانه‌ها همچون سال گذشته ظرفیت‌های گردشگری استان را انعکاس دهند. 

استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری استان، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان گردشگران در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر  باشد.

بهرام‌نیا در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه ظرف حداکثر دو هفته، دفترچه حریم دستگاه‌های اجرایی از جمله حریم راه، خط انتقال گاز و برق  و…. برای تمامی طرح‌های تولیدی و خدماتی تهیه و ارائه شود، تصریح کرد: برای اخذ مجوز واحدهای تولیدی (دامپروری، صنعتی)  و یا راه‌اندازی واحدهای خدماتی، دفترچه تهیه شده که حریم تمامی دستگاه‌ها در آن ذکر شده باید تحویل متقاضی شود.

وی ضمن تاکید بر حذف بروکراسی اداری برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، اضافه کرد: مدیرکل صمت استان ناظر بر تدوین دفترچه حریم دستگاه‌های اجرایی است که مقرر شده  ظرف ۲ هفته تدوین و ارائه شود.

استاندار ایلام در پایان این نشست از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان در برپایی غرفه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در  هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که مورد بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر آموزش و پرورش، رییس سازمان اداری و استخدامی و  تجار داخلی و خارجی قرارگرفت، قدردانی کرد.

در این نشست از مجموع ۳۱ طرح ارائهه شده، ۲۶ طرح تصویب، با ۳ طرح مخالفت و ۲ طرح نیز از دستور کار خارج شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.