کدخبر : 17974
یکشنبه 21 می 2023 - 7:47
فاقددیدگاه

توزیع ۲۰۰۰ تن نهاده دامی بین کشاورزان و دامداران استان ایلام

مدیر کل امور پشتیبانی دام استان ایلام گفت: در سال جاری ۲۰۰۰ تن نهاده دامی در بین کشاورزان و دامداران استان ایلام توزیع شده است.

مدیر کل امور پشتیبانی دام استان ایلام گفت: بر اساس قانون تامین اقلام پروتوینی و کالاهای اساسی و همچنین نهاده های دامی در راستای تعدیل و تثبیت بازار از مهمترین وظایف سازمانی پشتیبانی امور دام است.

هادی صالحی افزود: همچنین حفظ ذخایر استراتژیکی از قبیل مرغ و گوشت قرمز جهت استفاده در موارد بحرانی مهترین اهداف تعیین شده پشتیبانی امور دام است.

مدیر کل امور پشتیبانی دام استان ایلام ادامه داد: لازم به ذکر است در سال جاری ۲۰۰۰ تن نهاده دامی از قبیل ۱۴۳۰ تن ذرت، ۴۹۳ تن جو و ۷۷ تن سویا در بین کشاورزان و دامداران استان ایلام توزیع شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: در راستای تنظیم بازار در خصوص فرآورده های دامی از قبیل ۳۶۸ تن مرغ و ۳۰تن گوشت قرمز توزیع شده است.

وی به مهترین اقدامات پشتیبانی امور دام ایلام اشاره کرد و گفت: نظارت و بازرسی های مستمر توسط کارشناسان بهداشت با همکاری اداره کل دامپزشکی استان از مراکز توزیع و نگهداری بهداشتی نهاده های دامی جهت جلوگیری از فاسد شدن از جمله مهترین این اقدامات است.

صالحی در پایان به برنامه های حمایتی از مرغداران اشاره کرد و گفت: چنانچه مرغداران تولید سویه مرغ نژاد داخلی آرین را در دستور کار خود قرار دهند با برنامه های تشویقی، خرید مرغ و در اختیار گذاشتن نهاده های دامی، از آنها حمایت خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.