کدخبر : 17335
سه‌شنبه 24 ژانویه 2023 - 8:27
فاقددیدگاه

راه اندازی بازارچه‌های جدید مرزی در ایلام با جدیت پیگیری می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:راه اندازی بازارچه‌های جدید مرزی در ایلام با جدیت پیگیری می شود.

شهریار عباسی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تقویت اقدامات بازدارنده در امر مبارزه با قاچاق کالا گفت: ضرورت دارد تا بازرسی‌های نامحسوس و گشت‌های مشترک با دقت بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق دام و تأکید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور مبنی بر خروج غیرقانونی احشام به خارج از کشور، افزود: در حال حاضر با توجه به ابلاغیه اخیر، خروج هر گونه دام ممنوع است و دستگاه‌های مرتبط باید در این راستا به وظایف قانونی خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان در تلاش است تا موضوع توسعه مبادلات قانونمند مرزی و استفاده از ظرفیت‌های مرز و ایجاد بازارچه‌های مرزی را هر چه سریع‌تر به سرانجام برساند که در مبارزه با قاچاق کالا و تقویت سفره معیشت روستائیان و مرزنشینان اثرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود با تقویت کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی لازم، روستائیان با مزایای فرصت‌های شغلی تسهیلات تبصره ۱۶ آشنا شوند که زمینه لازم برای اشتغال آنان فراهم می‌شود.

عباسی در ادامه با اشاره به صدور بارنامه آفلاین برای کامیون داران نیز، گفت: باید با ساز و کار لازم و مناسب از صدور این گونه بارنامه‌ها که منجر به سوخت قاچاق می‌شود، جلوگیری کرد.

گفتنی است این جلسه به منظور بررسی، برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار و دستگاه‌های ذی ربط گزارشی از مسائل مربوط به قاچاق کالا ارائه و مصوبات جلسات قبل نیز پیگیری شد

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.