کدخبر : 16666
شنبه 15 اکتبر 2022 - 8:39
فاقددیدگاه

تورم ۵۶/۵ درصدی برای خانوارهای ایلام

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای استان 56/5 درصد است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: در بین گروه های دوازده گانه کالاها و خدمات، نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه گروه هتل و رستوران، دارای بیشترین نرخ تورم و گروه ارتباطات، داری کمترین نرخ تورم است که این مهم نیازمند این است که دستگاه های نظارت بر بازار بر اساس بسته سیاستی سازمان جهت دهی نظارتی خود را تنظیم کنند.

امین دوست محمدی با اشاره به این که نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای استان ۵۶/۵ درصد است افزود: در هر دو مورد نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه، اقتصاد بازار در استان از رتبه نخست به رتبه چهارم تورم تغییر موقعیت داده است. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام بیان کرد: این روند در تورم ماهانه با کند شدن روند رشد تورم به ۲ درصد در ماه رتبه استان به ۱۹ کشوری تغییر جایگاه داده است.

دوست محمدی گفت: در راستای حسن اجرای قوانین و به منظور کاهش نرخ تورم، دستگاه های نظارت بر بازار باید بر اساس بسته سیاستی سازمان جهت دهی نظارتی خود را تنظیم کنند. 

وی ادامه داد: در شهریور ماه سال جاری بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه خانوارهای استان در گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در زیر گروه روغن ها و چربی ها است.

دوست محمدی در خصوص نرخ تورم افزود: درصد تغییرات شاخص نسبت به دوازده ماه منتهی به ماه جاری خانوارهای استان در شهریور ماه سال جاری برابر ۴۶/۲ درصد است که نسبت به سال گذشته ۶/۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.