کدخبر : 16582
پنج‌شنبه 29 سپتامبر 2022 - 19:44
فاقددیدگاه

پارک علم و فناوری ،جایگاهی برای اشتغال و کسب درآمد استعداد‌های درخشان

استاندار ایلام رسالت اصلی پارک علم و فناوری استان را تولید بر اساس دانش روز و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت:باید از همه ظرفیت‌های و پتانسیل‌های استان برای ارتقا و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

حسن بهرام نیا در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان، اظهار داشت: تولید بر اساس دانش روز و اشتغالزایی، از جمله مهم‌ترین رسالت‌های پارک علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال باید نصب العین همه مدیران باشد، گفت:پارک علم و فناوری استان بسیار ضعیف است و در مقیاس ملی جزو پارک‌های ضعیف شناخته می‌شود که باید با تلاش شبانه روزی مدیر این پارک و اهتمام و همکاری همه دستگاه این عقب ماندگی برطرف شود.

استاندار ایلام کمبود فضا برای استقرار شرکت های دانش بنیاد و پرداخت مالیات را از مشکلات اصلی سر راه فعالیت این شرکت ها عنوان کرد و تاکید کرد: ادارات آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای باید فضاهای مازاد خود را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهند تا شرکت های جدید تاسیس در آن فضاها مستقر شوند.

بهرام نیا یادآور شد: انتظار می رود مسئولان پارک علم و فناوری ایلام تحولی در این بخش ایجاد کنند چرا که شرکت‌های خوبی در زمینه علم و فناوری در استان تشکیل که تعدادی ثبت شده و تعدادی نیز در حال ثبت هستند که باید ساماندهی شوند.
در این نشست همچنین بر اساس آیین نامه هیئت دولت مقرر شد شرکت های دانش بنیان از اعتبار مالیاتی و برخی معافیت ها نیز برخوردار شوند. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.