کدخبر : 16045
جمعه 15 جولای 2022 - 14:42
فاقددیدگاه
خاندوزی:

درآمدهای مالیاتی به استان‌های مادر پرداخت می‌شود

اختصاص ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان‌ها وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برنامه داریم از طریق تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ زمینه رشد اعتبارات را برای حوزه اشتغال استان‌ها فراهم کنیم.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاداز دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: آیین‌نامه تسهیلات تبصره ۱۶ که بخشی از آن شامل تسهیلات خرد نظیر ازدواج و غیره و از سوی نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد شهید پرداخت می‌شود و بخش دیگری تسهیلاتی با مدیریت ستاد برنامه‌ریزی و توسعه استان است، ابلاغ شد.

وی افزود: امروز نیز آیین‌نامه اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ که تسهیلات اشتغال‌زایی استان‌هاست به صورت نهایی ابلاغ و تأکید شد دستگاه‌ها و بانک‌های عامل به رده‌های پایین خود ابلاغ کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با این اقدامات برنامه داریم از طریق تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ زمینه رشد اعتبارات را برای حوزه اشتغال استان‌ها فراهم کنیم.

خاندوزی در خصوص بازگشت مالیات به استان‌ها تأکید کرد: با پیگیری انجام شده و در راستای تأکیدات رئیس‌جمهور و حرکت در راستای عدالت منطقه‌ای و توزیع پایدار درآمدها و توجه ویژه به مناطق محروم کشور، از اواخر سال گذشته در سازمان امور مالیاتی شرکت‌هایی که درآمد مالیاتی آنان در استان دیگری و در مرکز وصول می‌شود را شناسایی و مقرر شد امسال درآمدهای مالیاتی به استان‌های مادر بازگردد که مصداق بارز شرکت‌های حوزه نفت و گاز ایلام است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.