کدخبر : 16033
چهارشنبه 13 جولای 2022 - 8:30
فاقددیدگاه

تجلیل از بهره برداران و کشاورزان نمونه استان ایلام

آیین تجلیل از ۵۲ برگزیده و تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

۶ نفر از این افراد تجلیل شده تولیدکننده نمونه کشوری،۳ نفر شایسته تقدیر ملی (رتبه دوم) و ۴۳ نفر دیگر نیز جزو بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر استان در حوزه زراعی، پرورش دام و طیور، شیلات و صنایع وابسته هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در این آیین، به اهمیت کشاورزی اشاره کرد و گفت:اهمیت و ارزش دادن به کشاورزی در فرهنگ غنی اسلام تا آنجا پیش رفته که اکثر پیامبران الهی، پیشوایان معصوم و بندگان صالح عملا به این کار پرداخته و به آن افتخار کرده اند.

آذرنوش عموزاده اظهار داشت: در دهه‌های قبل و پیش از پیروزی انقلاب به دلیل مدیریت نادرست و نبود برنامه مشخص برای افزایش بهره‌وری، میزان تولید محصولات زراعی ،این منطقه از حد مشخصی فراتر نرفته بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی ،اقدامات و سرمایه گذاری‌های خوبی صورت گرفته است.

وی گفت:در شرایط کنونی و با وجود تحریم‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توانایی تولید ۴ برابر نیاز کشور خوشبختانه این مهم در استان بوقوع پیوسته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ادامه داد:تولید محصولات کشاورزی ایلام و همچنین تولیدات گوشت قرمز، مرغ و ماهی  افزایش چشمگیری یافته و می‌توان ایلام را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور دانست.

آذرنوش عموزاده گفت:افزایش سرمایه گذار، افزایش بهره وری و تکمیل ذخیره تولید، ۳ عامل مهم افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هستند.

استان ایلام موفق به کسب شش نمونه ملی و سه نفر شایسته تقدیر در سطح ملی (رتبه دوم) در سال ۱۴۰۰ گردید.

۴۳ نفر نمونه استانی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی نیز انتخاب شده است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.