کدخبر : 15690
یکشنبه 29 می 2022 - 8:18
فاقددیدگاه

حضور ۱۸۰ شرکت کننده در رویداد استارتاپی کشاورزی در ایلام

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام گفت: ۱۸۰ نفر در رویداد استارتاپی کشاورزی در دانشگاه ایلام شرکت کرده‌اند و بیش از ۸۰ ایده نیز در این رویداد وجود دارد.

محمدمهدی احمدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام در مراسم افتتاحیه رویداد استارتاپی کشاورزی که عصر امروز در دانشگاه برگزار شد، گفت: این رویداد سه روزه با هدف ایجاد شوق و اشتیاق در بین دانشجویان رشته کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری ایلام و سازمان جهاد کشاورزی استان در سال قبل طراحی و به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی در تولید علم و دانش به وجود آمده است رتبه ۱۵ در تولید و پژوهش و رشد علمی ۱۱ برابری نسبت به دنیا را در اختیار داریم.
 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام ادامه داد: رشد علمی باید متناسب با رشد فناوری باشد ولی در حوزه فناوری و نوآوری رتبه ۶۰ دنیا را در اختیار داریم که این نشان دهنده این است که ما باید با ساز و کار و برنامه‌های جدیدی وارد این عرصه شویم که بتوانیم این رشد را تبدیل به ثروت و رفاه اجتماعی برای ملت کنیم.

احمدی گفت: دانشگاه ایلام و دانشکده کشاورزی و دامپروری قدمتی ۵۰ ساله دارد و یکی از قویترین دانشکده‌های کشور است ولی بیشترین نرخ بیکاری در رشته کشاورزی که حدود ۲۵ درصد بوده که از میانگین دانشگاه هم پایین‌تر است.

وی اضافه کرد: علیرغم ظرفیت‌هایی که بر اساس آمایش سرزمینی در استان در حوزه کشاورزی و دامپروری صورت گرفته یک آسیب شناسی در دانشگاه ایلام انجام شد که شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه رشدی نداشته و بسیار محدود فعالیت دارند و حتی واحدهای فناوری که مستقر هستند عموماً در حوزه آی تی مشاهده می‌شود و در حوزه کشاورزی کمتر ورود پیدا می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: این رویداد که به عنوان یک قطعه کوچک از پازل نوآوری و فناوری است ما در دانشگاه میزبان باشیم که بتوانیم این عرصه را از دانشگاه شروع کنیم تا خروجی این واحدهای فناور علاوه بر رشد اشتغال باعث رونق اقتصادی برای منطقه شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ نفر در این رویداد شرکت و بیش از ۸۰ ایده در این رویداد وجود دارد که استقبال بیش از حد انتظار بود.

احمدی در ادامه گفت: در این رویداد شرکت کنندگان با نحوه چگونگی راه اندازی و مدل‌های نوین کسب و کار و طرح تجاری اقتصادی در حوزه کشاورزی آشنا خواهند شد و به نوعی یک شبیه سازی از مدل کسب و کار و چالش‌های پیش روی که در شرکت‌های استارتاپی با آن روبرو هستند را در این مدت با همکاری مربیان تمرین می‌کنند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام در ادامه گفت: در این رویداد صاحبان ایده همدیگر را شناسایی و متخصصان به هم می‌پیوندند تا بتوانند ایده‌های مفیدتری ارائه و در آینده خوراک شرکت‌ها و مراکز رشد، پارک علم و فناوری را فراهم کنند.

وی افزود: کسانی برنده واقعی این رویداد هستند که بعد از پایان تیم‌های خود را حفظ و قوی‌تر از گذشته به استارتاپ و شرکت‌های نوپای خودشان بپردازند و به درآمد اقتصادی برسند.

احمدی در پایان گفت: محورهای این رویداد بر اساس نیازها و ظرفیت‌های منطقه و بررسی علمی که از شرکت‌های موفق در حوزه کشاورزی صورت گرفته شد که در این سه روز شرکت ‌کنندگان بهره لازم را از این رویداد خواهند برد و از حمایت‌های دانشگاه و پارک علم و فناوری تا صنعتی شدن طرح‌ها و ایده‌های خود بهره‌مند می‌شوند./خبرگزاری فارس

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.