کدخبر : 15275
یکشنبه 27 مارس 2022 - 9:07
فاقددیدگاه

آتش مشکلات بر سر آتش نشانی ایلام / با استاندارد فاصله داریم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام کمبود تجهیزات ایمنی را چالش اصلی پیش روی آتش نشانان این شهر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز ایلام؛ در برنامه گفت و گوی ویژه خبری که با موضوع بررسی علت حادثه آتش‌سوزی پارکینگ شهرداری ایلام و موانع سر راه آتش نشانان برگزار شد، مباحثی از جمله نبود وجود نردبان هیدرولیک ۳۲ متری برای اطفا حریق و امداد رسانی در ارتفاع، تعداد پایین مراکز آتش نشانی در شهر ایلام، فرسوده بودن سازه ایستگاه مرکزی سازمان آتشتشانی به عنوان ایستگاه اصلی شهر ایلام، کمبود تجهیزات امدادی امدادی، عدم وجود خودرو اطفا حریق مخصوص جنگل و مراتع، عدم وجود موتورسیکلت آتشنشانی برای امداد رسانی در مسیر‌های کم عرض و نبود جرثقیل و کامیون امدادی مطرح شد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام با اشاره به آتش سوزی اخیر در پارکینگ شهرداری شهر ایلام، علت این حادثه را سوزاندن زباله‌های خانگی و مصالح ساختمانی قابل اشتعال در محل جرثقیل ثابت (تاور کرین) عنوان کرد و افزود: شدت آتش سوزی در همان دقایق ابتدایی باعث انفجار در خط لوله گاز شهری شد.

نصرت الله لطفی با اشاره به اینکه پیمانکار شخصی بدون رعایت الزامات ایمنی و اخذ مجوز از شهرداری و شرکت گاز اقدام به نصب و استقرار این جرثقیل ثابت کرده بود، تاکید کرد: عدم رعایت نکات ایمنی، بی توجهی به لوله گاز شهری در مجاورت این تاورکرین و سپس آتش سوزی باعث ذوب شدن یکی از پایه‌های جرثقیل و انحراف ۷۰ سانتی متری آن شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در همان ساعات ابتدایی توسط آتش نشانان مهار شد، افزود: انحراف جرثقیل می‌توانست باعث سقوط آن شود و به همین دلیل برای جداسازی آن ناچار به اعلام شرایط ویژه و قطع شبکه گاز و برق محله شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در این برنامه با اشاره به طولانی شدن روند جداسازی جرثقیل ثابت گفت: نبود تجهیزات ایمنی مدرن و جرثقیل سنگین ۹۰ تنی باعث شد تا جداسازی جرثقیل ثابت با تاخیر صورت گیرد.

مجید بیگلریان با بیان اینکه پس از ۱۳ ساعت توانستیم با استفاده از دستورات قضایی نسبت به استقرار جرثقیل ۹۰ تنی پالایشگاه برای جداسازی تاور کرین اقدام کنیم، افزود: با توجه به حفظ سلامت شهروندان و اهمیت موضوع کار جداسازی ۲۸ ساعت به طول انجامید.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود و فرسوده بودن تجهیزات ایمنی در استان و اهمیت بازسازی آن‌ها، در سطح استان به دنبال تزریق اعتبار برای استقرار یک دستگاه نردبال هیدرولیک در سازمان آتش نشانی مرکز استان هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.