کدخبر : 15137
شنبه 26 فوریه 2022 - 13:58
فاقددیدگاه

مواظب باشید به اسم شما کلاهبرداری نکنند/ چه کسانی به اسم شما اکانت جعلی می‌سازند

سرپرست پلیس فتا استان ایلام درخصوص روش کلاهبرداری با اکانت‌های جعلی منتسب و پیام‌های درخواست مساعدت مالی در ایلام هشدار داد.

سرهنگ علی‌رضا یعقوبی در تشریح این خبر گفت: در این روش، فرد کلاهبردار با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام کاربران  یا با ایجاد صفحه اینستاگرام جعلی مشابه فرد اصلی، اقدام به ارسال پیام به مخاطبان وی کرده و از آن‌ها درخواست کمک مالی می کند.

این مقام انتظامی افزود: در این روش بیشتر مسئولان ادارات و یا افراد دارای منصب و مقام و حسن شهرت به عنوان طعمه انتخاب می‌شوند و متاسفانه شهروندان بدون بررسی صحت و سقم موضوع اقدام به واریز وجه برای فرد کلاهبردار می‌کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از هویت‌های پوششی و همچنین پیج‌های جعلی از شگرد‌های مجرمان برای جلب اعتماد شهروندان است و افراد هنگام مشاهده درخواست کمک مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا برای  اطمینان از صحت ادعا با صاحب اکانت تماس بگیرند.

سرهنگ یعقوبی بیان داشت با فعال سازی تایید دو مرحله‌ای برای تمام اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و تعریف رمز عبور قوی (شامل؛ حروف، اعداد و علائم) برای حساب کاربری و تماس با فرد مورد نظر هنگام دریافت پیام درخواست مساعدت مالی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان از این نوع کلاهبرداری پیشگیری کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.