کدخبر : 14374
چهارشنبه 3 نوامبر 2021 - 8:10
فاقددیدگاه

راه اندازی سیستم کمک ناوبری فرودگاه شهدای ایلام

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: دستگاه رادیویی کمک ناوبری NDB در فرودگاه شهدای ایلام امروز و به مناسبت هفته پدافند غیر عامل افتتاح شد.

جواد یگانه در حاشیه افتتاح این سیستم رادیویی کمک ناوبری اظهار داشت: سیستم Non-Directional Beacon دستگاه رادیویی است که در مسیر‌های هوایی به عنوان پشتیبان و در فرودگاه‌ها به عنوان دستگاه کمک ناوبری برای تعیین محل فرودگاه و انجام طرح‌های تقرب استفاده می‌شود

مدیرفرودگاه شهدای ایلام افزود: هنگامی که سیستم داخلی فرودگاه به هر عنوان نتواند با خلبان ارتباط برقرار کند و قطع شود، این دستگاه کمک ناوبری جایگزین دستگاه DVOR فرودگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه با ارسال امواج رادیویی و سیگنال به خلبان، وی را به سمت مسیر درست منتهی به باند فرودگاه هدایت می‌کند گفت: این دستگاه با هزینه ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع از محل اراضی ملی مناطبع طبیعی احداث و نصب شده است.

NDB از فرکانس این سیستم بین ٢۰۰ کیلوهرتز تا ١٧۵۰ کیلوهرتز می‌باشد و سازمان ICAO این محدوده فرکانسی را دسته بندی و هر قسمتی از این فرکانس را به کشوری اختصاص داده که فرکانس این سیستم در ایران بین ٢۰۰ تا ۵٧۰ کیلو هرتز است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.