کدخبر : 12057
دوشنبه 25 ژانویه 2021 - 7:51
فاقددیدگاه
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک:

شیوه نامه ساخت و ساز به سمت بهینه سازی رفته است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک گفت: تلاش و هدف عمده آزمایشگاه فنی مکانیک خاک این است که مدیریت و کنترل بیشتری بر روی پروژه ها و طرح ها وجود داشته باشد و طبق اساس نامه این شرکت هدف ارائه خدمات کیفی و فنی به مجریان پروژه ها و بهره برداران است.

ایسنا منطقه ایلام:  “مجید کیان پور”  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار  کرد: ۶۰ هزار کیلومتر از راه های کشور از مهرماه امسال با دستگاه های اسکنر پیشرفته مورد اسکن، کنترل و نظارت قرار گرفته است و این برنامه ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۳۵ هزار کیلومتر از این راه ها اسکن غیرمخرب شده است.

وی گفت: ۵۰۰ نوع آزمایش در کشور انجام می شود و دامنه آزمایش ها گسترده و منحصربه فرد است و از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بازار ژئوتکنیک که در کشور وجود دارد ۲۲ درصد آن متعلق به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک تصریح کرد: تلاش و هدف عمده آزمایشگاه فنی مکانیک خاک این است که مدیریت و کنترل بیشتری بر روی پروژه ها و طرح ها داشته باشد و طبق اساس نامه این شرکت هدف ارائه خدمات کیفی و فنی به مجریان پروژه ها و بهره برداران است.

 کیان پور گفت: در ۲ دهه اخیر میزان خسارت های جانی و مالی و بروز خسارت ها در برابر حوادثی چون زلزله در کشور کاهش یافته و توجه ویژه ای به بخش ساخت و سازها و روند نوسازی بافت های روستایی انجام گرفته و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در ۱۵ سال اخیر نوسازی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شیوه ساخت و سازها نوین و تجدید نظرهایی در روش های طراحی ساخت و سازها صورت گرفته و این شیوه نامه ها به سمت بهینه سازی رفته است و نیز آیین نامه موسوم به ۲۸۰۰ که برای مقابله با ویرانی های زلزله است، تاکنون چهار بار ویرایش و در هر مرحله از ویرایش، تجارب و پژوهش هایی در مورد زلزله گنجانده شده است.

کیان پور گفت: اتفاقات مثبتی در زمینه ساخت و ساز در کشور رخ داده و وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی به همراه بانک مرکزی به عاملیت بانک مسکن دستورالعمل های مناسبی برای بافت های فرسوده دارند و به هر منزل مسکونی بافت فرسوده ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت تا تخریب و نوسازی و مقاوم سازی شود.

وی در مورد حضور و مشارکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان ایلام در طرح ها و پروژه های مختلف عمرانی و زیرساختی گفت: از ۶۰ درصد از مجموع ۲۱۳ پروژه عمرانی مهم در استان ایلام، این شرکت بر ۱۲۴ پروژه نظارت و کنترل دارد و در دهه سوم دیماه جاری برداشت شریان ها و مسیرهای مواصلاتی استان به طول ۹۵۸ کیلومتر انجام شد تا فرآیند نگهداری و روکش راه ها آسان تر  شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.