کدخبر : 11410
شنبه 17 اکتبر 2020 - 14:58
فاقددیدگاه
کرونا در سایه بی خیالی برخی ایلامی ها، وحشی تر شده است!

رشد ۱۲۰ درصدی تعداد فوتی کرونایی در یک هفته نسبت به هفته ماقبل

وضعیت درمان در استان ایلام سیاه و بایستی خود را برای یک بحران آماده کنیم. ممکن است همه کوچه های اطراف بیمارستان های ما از بیمار کرونایی پر شود.

جامک: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از رشد ۱۲۰ درصدی تعداد فوتی ها، ۲۲ درصدی تعداد مبتلایان و ۳۷ درصدی تعداد بستری طی هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل خبر داد.
دکتر صادقی فر در جلسه فوق العاده مبارزه با کرونا که روز شنبه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آمار هفتگی اخیر در وضعیت ابتلا، بستری و فوتی در استان نگران‌کننده است. وی گفت: شهرستان ایلام و ایوان بیشترین میزان رشد تعداد مبتلایان در استان را ثبت کرده‌اند. همچنین استان ایلام یکی از ۵ استان کشور با تعداد بیشترین مبتلایان با سن پایین در کشور است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه؛ وضعیت درمان در استان ایلام را سیاه اعلام کرد. دکتر قیصوری گفت: هم اکنون ۲۰۰ بیمار بستری داریم. وی افزود: ادامه وضعیت حاضر ممکن است کوچه های اطراف بیمارستان نیز پر از بیمار شود.
دکتر قیصوری خاطر نشان کرد: باید برای بحران آماده باشیم. تنها صبح روز گذشته بیش از یکصد نفر به بخش کرونای بیمارستان شهید مصطفی مراجعه کرده اند.
این مقام مسئول با ابراز نگرانی شدید گفت: بزودی برای تامین #اکسیژن، تامین دارو و سایر خدمات به مشکل بر خواهیم خورد. وی ادامه داد: اگر به صورت ویژه و خارج از تشریفات، دستگاه اکسیژن ساز تهیه نشود در روزهای آتی کشته های بسیاری خواهیم داد.

دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری بیان داشت: خرید دستگاه اکسیژن ساز بدون رعایت تشریفات انجام می شود. وی گفت: ایجاد محدودیت ها به صورت هفتگی است و همچنین کاهش پنجاه درصدی کارکنان در حوزه اختیارات ستاد استانی نبوده و بایستی موافقت ستاد ملی گرفته شود.
نوذری تولید محتوای هشدار دهنده، تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی و ماسک گذاری را از ضروریات دانست. وی اضافه کرد: هر دستگاهی که مصوبات کرونا را اجرا نکرد به دادستانی ارجاع و باید با عامل آن برخورد شود. همچنین انتشار تمام آگهی‌های ترحیم در رسانه‌ها و سطح معابر ممنوع اعلام و بخشداران و دهیاران استان در بخش‌ها روستاها را موظف به اجرای محدودیت ها نمود.

معروف بسطامی معاون منابع انسانی استانداری ایلام در این جلسه فوق العاده گفت: با هر کارمندی که به پروتکل‌های بهداشتی پایبند نباشد برخورد می شود. بایستی ماسک گذاری به فرهنگ عمومی تبدیل شود. محدودیت‌های کرونایی با حساسیت بیشتری اجرا شود. دورکاری و شیفت‌بندی کارمندان در استان باید اجرا شود. هیچ مدیری حق ندارد در خصوص دورکاری سلیقه‌ای عمل کند. بایستی دورکاری بر اساس دستورالعمل های ابلاغی اجرا شود و در صورت عدم همکاری مدیران، کارمندان می توانند شکایت کنند.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان: مصوبات ستاد کرونا به صورت کامل اجرا نشده است. ایجاد نقاهتگاه در استان باید در اولویت جدی مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد. فرمانداران با کمک سپاه باید بر اساس ظرفیت بیمارستانی تلاش کنند بیمار وارد مرکز استان نشود.

معاون دادستان استان از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات کرونایی خبر داد. امیری مقدم گفت: شعبه ۵ به صورت ویژه تخلفات کرونایی را بررسی و با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

بخش ویژه این نشست فوق العاده؛ حضور مجازی استاندار ایلام آنهم از داخل یک خودرو و ارتباط با اعضای جلسه بود.
سلیمانی دشتکی در این ارتباط اینترنتی گفت: تهیه دستگاه اکسیژن ساز بدون فوت وقت خریداری شود. استاندار ایلام تاکید کرد: با مدیران دستگاه‌های اداری، اجرایی و بانک‌ها که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کنند برخورد می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.