کدخبر : 11394
دوشنبه 12 اکتبر 2020 - 8:15
فاقددیدگاه

به پیر، به پیغمبر پول نقد نمی‌گیریم

«به پیر، به پیغمبر پول نقد تحویل نمی‌گیریم»؛ این جمله ای است که متصدی یکی از نانوایی‌های شهر جلو چشم مشتریان نصب کرده است، اما در همین حال هستند جمع زیادی از مشتریان که همیشه به جای کارت، از پول نقد استفاده می‌کنند.

ایسنا منطقه ایلام: جالب‌تر اینکه یکی از مشتریان برای اینکه بتواند به اصطلاح پروتکل را رعایت کند، برای حدود ۳۰ ثانیه پول را قبل از اینکه داخل دخل نانوایی بیندازد مقابل کوره محل پخت نان قرار داد.

آن طرف‌تر در فروشگاه محل، مشتری دیگری نیز با جیب پرپول وارد می‌شود و کارت همراه ندارد. وقتی که می‌رود با فروشنده صحبت می‌کنم می‌گوید ما هم از این وضعیت راضی نیستیم ، اما مشتری‌اند، چکار میشه کرد.

تاکسی‌ها هم که ناچارند پول نقد دریافت کنند و اتوبوس‌های درون شهری نیز از این قاعده مستثنا نیسند.

در یکی از بلوارهای شهر نیز که بچه‌ها مشغول بازی‌اند و مادران بدون رعایت فاصله لازم دور هم نشسته‌اند. وقتی از یکی از آنها می‌پرسم، مگر از شرایط موجود خبر ندارید؟ می‌گوید: مایع ضدعفونی کننده دست همراه داریم، ماسک هم زده‌ایم.

یکی دیگر از این افراد رشته کلام را در دست می‌گیرد و می‌گوید: نمی‌توانیم تا ابد که در خانه بمانیم.

آن طرف‌تر از ۸ کودک و نوجوانی که مشغول بازی هستند تنها یک نفر از آنان ماسک دارد. همه این رفتارها موجب شیوع کرونا می‌شود و افزایش آمار نیز نتیجه طبیعی چنین رفتارهایی است.

«دکتر محمد کریمیان» رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۱۱۸۹۲ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۸ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم  و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۲۷۱ نفر است.

« قاسم سلیمانی‌دشتکی»  اظهار کرد: در پی تشدید وضعیت کرونا در استان بنا به پیشنهاد ستاد استانی و تأیید ستاد ملی کرونا محدودیت های ایجاد شده به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

وی افزود: بر این اساس برای حفظ سلامت دانش آموزان همه مدارس در مناطق قرمز و نارنجی استان به مدت یک هفته دیگر تعطیل و کلاس ها در این مناطق به شکل مجازی دایر است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها از مصادیق محدودیت تعطیلی یک هفته‌ای در مناطق قرمز و نارنجی استان است.

 بر اساس اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا مناطق قرمز و نارنجی استان شامل ایلام، آبدانان، ایوان و دره شهر، بدره، چرداول، دهلران و مهران است.

و اما کرونا همچنان می‌تازد ، باید مراقب رفتارهایمان باشیم، رفتارهای پرخطری که جامعه را به خطر می‌اندازد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.