کدخبر : 10428
یکشنبه 1 مارس 2020 - 8:30
فاقددیدگاه

«در خانه ماندن» بهترین راه پیشگیری از کرونا است

استاندار ایلام گفت: ساعت کار اداری تا پایان هفته جاری ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود و در صورت تداوم این طرح، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست استانی مبارزه با کرونا، ضمن تقدیر از تلاش کادر پزشکی و صدا و سیما و سایر رسانه ها در مبارزه و اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا، اظهار کرد: دولت با تمام جدیت پای کار است و به کمک سایر ارکان نظام و مردم کرونا را شکست خواهیم داد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت ودرسطح ملی و دانشگاه علوم پزشکی مسئول اطلاع‌رسانی در این زمینه است، تاکید کرد: فعالان فضای مجازی در انتشار مطالب دقت کنند تا اطلاع‌رسانی با دقت لازم انجام شود.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه جلسات در استان به حداقل برسد و ملاقات های عمومی به روش غیر حضوری و از طریق سامانه سامد انجام  شود.

سلیمانی دشتکی ساعت کار اداری در استان را از امروز،  تا پایان هفته ۷ و ۳۰  تا ۱۳ و ۳۰  اعلام کرد و گفت: بانوان کارمند که  کودک قبل از دبستان  و حتی دبستانی دارند و  افراد بیمار و افراد مسن شاغل، می‌توانند مرخصی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز استان و سایر مراکز شهرستان ها و وسایل حمل و نقل عمومی ضدعفونی  شوند، تاکید کرد: تمام اجتماعات کماکان ممنوع است و مردم هم مهمانی‌ها و جشن‌ها و عزاداری‌ها لغو کنند و تمام تلاش خود را برای “در خانه ماندن ” به کار گیرند.

استاندار ایلام درباره آخرین وضعیت مرز مهران هم گفت: هرچند تردد از مرز مهران ممنوع است اما زائران ایرانی که در عراق حضور دارند بعد از تست و با تمهیدات ویژه وارد کشور می شوند.

وی گفت: از پنج شنبه ترانزیت کالا هم از این مرز ممنوع شده است.

دکتر «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نتیجه آزمایش‌هایی که دو سه روز اخیر انجام شده امروز اعلام می‌شود و به احتمال زیاد نتیجه برخی آزمایش‌ها مثبت باشد.

وی گفت: دارو و مواد ضد عفونی کننده به مقدار کافی در استان وجود دارد و مردم نگران نباشند و اصول بهداشتی را کاملا رعایت کنند تا این خطر برطرف شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.