کدخبر : 10241
دوشنبه 13 ژانویه 2020 - 14:50
فاقددیدگاه

آزمایشگاه پالایشگاه گاز ایلام استاندارد مدیریت کیفیت ایزو ۱۷۰۲۵را دریافت کرد

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت از سوی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران، موفق به دریافت استاندارد بین المللی ایزو 17025 شده است، گفت: آزمایشگاه پالایشگاه گاز ایلام از پیشگامان اخذ و استقرار این استاندارد در سطح شرکت ملی گاز است.

جامک: «مجید گراوند» اظهار کرد: برای ارتقاء سطح فعالیت آزمایشگاه به سطح ملی و پس از آن بین المللی، اساسی ترین اقدام کسب ایزو ۱۷۰۲۵ است  که این استاندارد شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون باید آنها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم مدیریت کیفیت را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر ‌است.

وی گفت:  این استاندارد شامل دو بخش الزامات مدیریتی و  فنی  است و برآورده شدن این دو به معنی داشتن صلاحیت بر اساس ایزو ۱۷۰۲۵ است و  الزامات مدیریتی شامل سازماندهی سیستم مدیریت کیفیت، کنترل مدارک، بازنگری درخواست‌ها، پیشنهادها و قراردادها، واگذاری آزمون و کالیبراسیون به پیمانکاران، خرید خدمات و ملزومات، ارائه خدمات به مشتریان، اقدامات پیشگیرانه، کنترل سوابق، ممیزی‌های داخلی و بازنگری‌های مدیریتی و شکایات است.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: بخش الزامات فنی شامل کارکنان، شرایط محیطی کار، روشهای آزمون و کالیبراسیون و صحه گذاری بر روشها، تجهیزات و امکانات ، نمونه‌برداری، تضمین کیفیت نتایج آزمون و کالیبراسیون و  گزارش‌دهی نتایج است.

گراوند گفت:  ارتقاء سطح آزمایشگاه‌ و کسب اعتبار ملی و بین‌المللی، افزایش اطمینان از صحت نتایج ارایه شده توسط آزمایشگاه‌، کسب اطمینان از کالیبره شدن مستمر تجهیزات آزمایشگاه‌، استاندارد کردن روشهای اجرایی و مدیریتی آزمایشگاه‌، ارتقاء سطح مشتری مداری و امکان پذیرش آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع از طرف سازمان ملی استاندارد ایران است.

رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: آزمایشگاه پالایشگاه گاز ایلام دارای قابلیت‌های فنی بالایی از جمله انجام آزمایشات اندازه گیری جیوه در مقیاس نانوگرم و توانایی اندازه‌گیری ۸۰ عنصر در فاز  آبی در مقیاس نانو با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مانند پلاسمای کوپل القایی است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.