کدخبر : 10085
سه‌شنبه 17 دسامبر 2019 - 8:00
فاقددیدگاه

انتقاد رئیس دانشگاه ایلام از رویکرد «پول بده تا مقاله بنویسم»

رئیس دانشگاه ایلام گفت: این رویکرد که برخی اساتید برای نوشتن مقاله و ارائه‌ی علم خود منتظر فراهم شدن کامل شرایط باشند اشتباه است.

دکتر «محمد علی‌اکبری» در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ایلام اظهار کرد به برکت تلاش همه همکاران  دانشگاه ایلام در مسیر رشد است و امسال با وجود شرایط سخت اقتصادی و کمبود اعتبار اما بهترین و غرورانگیزترین سال مدیریت آن است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های مناسب امسال تعداد دانشجویان افزایش یافته و اقدامات موثری برای رشد و توسعه دانشگاه در همه زمینه‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر علاوه بر منابع دانشگاه با رایزنی‌های فراوان از منابع دیگر و خارج از بودجه نیز استفاده شده است.

رئیس دانشگاه ایلام با تاکید بر اینکه این رویکرد که برخی اساتید برای نوشتن مقاله و ارائه‌ی علم خود منتظر فراهم شدن کامل شرایط باشند اشتباه است و اساتید و اعضای هیئت علمی باید خود را با رسالت دانشگاه‌ها در شرایط کنونی وفق دهند و خود را محدود به کلاس درس نکنند و برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند.

وی بر تلاش اساتید برای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امروز دانشگاه ایلام در سطح کشور شناخته شده است و تلاش اعضای هیئت علمی در رشته‌های گوناگون مایه‌ی افتخار است.

علی‌اکبری در خصوص پژوهش‌های علمی و فناوری نیز گفت: سرمایه‌گذاری در پژوهش هزینه نیست و همه باید یاد بگیریم که بدون پژوهش تصمیم نگیریم و بهتر است این دغدغه به الزام تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کار فراوانی برای پژوهش در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد، گفت: پژوهش‌های صورت گرفته سبب رقابت بین طرح‌ها می شود و پژوهشگران بیشتری می‌توانند یافته‌های خود را عرضه کنند و شانس استان برای بهره‌مندی از پژوهش‌های غنی‌تر بیشتر فراهم خواهد شد.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: امسال مسوؤلان بسیاری از وزرات علوم به ایلام سفر کرده و با ورود آنها همکاری‌های موثری در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.