کدخبر : 9905
سه‌شنبه 19 نوامبر 2019 - 0:24
فاقددیدگاه

گسترش کشتار غیر مجاز دام در غفلت و بی خیالی سازمان های نظارتی و مسئول

گسترش روزافزون واحدهای عرضه کننده گوشت قرمز با ذبح غیر اصولی و غیر بهداشتی در حاشیه شهر و مسیرهای تردد استان، به شدت سلامت افراد جامعه را با تهدید و مخاطرات جدی همراه نموده است.

پایگاه خبری جامک: حمایت و پشتیبانی از بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی غرب کشور در استان ایلام می تواند به بهبود عرضه گوشت قرمز بهداشتی و همچنین ایجاد امنیت غذایی در جامعه هدف کمک کند.

علی امامی سهامدار جدید کشتارگاه صنعتی دام ایلام در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مجتمع کشتارگاه صنعتی دام ایلام با ظرفیت کشتار ۱۰۰۰ راس دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین در هر شیفت کاری و در زمینی به مساحت ۸٫۵ هکتار و زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در شهرک صنعتی ایلام بستر و شرایط مناسبی را برای تامین گوشت سالم و بهداشتی استان و سایر استان های کشور دارد.  

وی جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان، تعطیلی کشتار غیر مجاز در سطح شهر و حومه، حمل گوشت به جای دام زنده در بازارهای مصرف، اشتغالزایی و کمک به ایجاد  صنایع تبدیلی و توسعه فرآوردهای گوشتی، ایجاد انگیزه در مراکز تولید دام و تشویق افراد به توسعه دامداری های گوشتی و …، ازجمله آثار مثبت و با اهمیت فعال سازی کشتارگاه صنعتی ایلام دانست.  

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: در صورت حمایت از این مجتمع و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید، امکان بکارگیری بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در هر شیفت کاری فراهم است. امامی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی دام ایلام هم اکنون برای تعداد ۵۲ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. وی با بیان اینکه احداث میدان عرضه دام در کنار کشتارگاه ضروری است و مزایای فراوانی دارد، گفت: تامین دام مورد نیاز واحدهای دامداری، تامین دام مورد نیاز کشتارگاه های استان، قرنطینه و درمان دام های بیمار و جلوگیری از انتقال بیماری به سایر واحدهای دامداری، کنترل ورود و خروج دام به استان، جلوگیری از قاچاق دام و حفظ ذخایر ژنتیکی دام استان از مهمترین آثار و مزیت های راه اندازی میدان عرضه دام در کنار کشتارگاه برشمرد.

امامی بیان داشت: تجهیز سوله های مربوط به انبار علوفه همچنین سالن های محل پرواربندی گوسفند و گوساله، اصطبل ۲۴ ساعته، میدان دام روباز … نیازمند اعتبار است. وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال جهت تقویت زیرساخت های کشتارگاه صنعتی دام ایلام حقوق و بیمه پرسنل، خدمات و … هزینه شده است.

مالک کشتارگاه صنعتی ایلام ادامه داد: توسعه زیرساخت های کشتارگاه صنعتی دام ایلام با تامین اعتبار لازم سبب اشتغالزایی فارغ التحصیلان بیکار و به تبع دامدار و کشاورزان نیز می شود، و تحقق این موضوع نیازمند مساعدت و همراهی مسئولان ارشد استان است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت عرضه گوشت غیر بهداشتی توسط مراکز کشتارغیر مجاز گفت: مردم ما بایستی آگاه شوند که چه آسیب ها و خطراتی جان آنان را تهدید می کند. وی گفت: طبق بررسی های انجام شده روزانه بیش از ۳۰۰ کشتار غیرمجاز در این استان انجام می شود که هیچگونه نظارتی بر فرایند عرضه و بررسی های سلامت دام های ذبح شده صورت نمی گیرد.

این تولید کننده یادآور شد: حمایت مسئولان استان برای پایان بخشیدن به عرضه گوشت غیر بهداشتی و همچنین تقویت اشتغال پایدار ضروری است. وی افزود: نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و همچنین آگاهی بخشی میزان و سطح تهدیدات و خطرات مصرف گوشت های غیر بهداشتی موثر و کارآمد دانست و برای تحقق این مهم از فعالان رسانه‌ای تقاضای همراهی و مساعدت نمود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.