کدخبر : 9891
پنج‌شنبه 14 نوامبر 2019 - 20:40
فاقددیدگاه
هیچ خدمتی بدون انرژی برق امکان پذیر نیست

هیچ خدمتی بدون انرژی برق امکان پذیر نیست

پایگاه خبری جامک: دکتر هادی شیرخانی در جمع خبرنگاران از اهمیت انرژی برق و ضرورت مدیریت صحیح مصرف گفت: در شرایط کنونی هیچ خدمتی بدون برق امکان پذیر نیست به گونه ای که امنیت و سلامت مردم در گرو وجود برق است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۰ مگاوات ساعت در پیک مصرف داریم اما این میزان در تابستان به ۳۸۰ مگاوات رسیده بود. وی افزود: تابستان امسال علاوه بر اینکه خاموشی نداشته ایم بلکه به کشورهای همسایه نیز برق صادر کردیم. وی خاطر نشان کرد: اگر صنعت برق دارد نفس می کشد از محل صادرات برق به کشور عراق است.

وی خاطر نشان کرد: رسانه ها باید اطلاع رسانی مدیریت مصرف و صرفه جویی از منابع انرژی را محدود به یک فصل و بازه زمانی خاص نکنند بلکه در کل سال با دغدغه مقوله صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

دکتر شیرخانی به موضوع مهم سرقت انرژی اشاره و بیان کرد: این پدیده یک رفتار غیر اخلاقی و غیر شرعی است که سالانه خسارت زیادی به کشور وارد می کند. مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اضافه کرد: قبل از تصدی این مسئولیت سرقت انرژی در استان ۲۴ درصد یعنی معادل یک چهارم برق خریداری شده شرکت توزیع بود که با آگاه سازی و فعالیت خوب همکاران این میزان به ۱۲ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: اولین قربانی سرقت برق، همسایه ها هستند زیرا به دلیل پیش بینی نصب تاسیسات بر مبنای برق کنتورهای نصب شده، برداشت خارج از شبکه موجب افت ولتاژ و آسیب دیدگی به وسایل برقی ساکنین می گردد. بنابراین آگاهی بخشی به مردم و مشترکین برای مقابله با این پدیده از وظایف رسانه ها است.

دکتر شیرخانی با اشاره به قیمت تمام شده برق تولیدی گفت: برای هر مگاوت برق ۷۰۰ تومان هزینه می شود اما به قیمت ۷۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد. این مسئول ادامه داد: وزارت نیرو با حمایت از تولید انرژی های نو، علاوه بستر سازی مناسب برای ایجاد کسب و کار مخصوصا ساکنین روستاها از طریق نصب پنل های خورشیدی و تولید انرژی های نو، مازاد مصرف این خانوارها توسط شرکت توزیع با قیمت مناسب خریداری می شود و به شبکه تزریق می گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق با اشاره با عملیاتی شدن حذف قبوض کاغذی برق گفت: تاکنون ده هزار جلد دفترچه تحریر مدارس از محل صرفه جویی صدور قبوض کاغذی خریداری شده  پنج هزار دیگر نیز در محله تولید و سفارش است که این اقلام در مناطق محروم و بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع می گردد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.