کدخبر : 9838
دوشنبه 4 نوامبر 2019 - 9:26
فاقددیدگاه

کمبود انسولین داروخانه‌های ایلام برطرف می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفـت: ترخیص داروی انسولین از گمرک انجام شده است و پخش انسولین در روزهای آینده در داروخانه‌های استان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیماران دیابتی ایلام در روزهای گذشته برای تهیه انسولین به داروخانه‌ها مراجعه کردند اما این دارو در دسترس نبوده و بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر مهتاب شاهماری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با عذرخواهی از بیماران دیابتی استان افزود: مشکلات مربوط به واردات انسولین‌های نوراپید و نوومیکس به کشور موجب قرار گرفتن این ۲ دارو در لیست کمبودهای دارویی کشور و استان شده است

وی یادآور شد: تا زمان توزیع محموله ترخیصی در طول هفته جاری، بیماران می‌توانند جهت دریافت داروی خود با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

دکتر شاهماری گفت: متقاضیان در صورتیکه قادر به تماس با سامانه ۱۹۰ نشوند به شماره ۰۹۱۸۳۴۳۵۴۱۲ پیامک ارسال کنند تا برای دریافت دارو به مراکز دارای دپوی استراتژیک معرفی شوند.

بیماری دیابت یک اختلال در سوخت و ساز بدن است که عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز آن نقش دارند.

انسولین نیز دارویی است که وظیفه کنترل قند خون در بدن را به عهده دارد و ورود گلوکز یا قند خون را به داخل سلولهای بدن تسهیل می کند.

حال اگر به نحوی سلولهای بتای لوزالمعده توان تولید کافی انسولین را نداشته باشند و یا بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان دهد، قند در خون باقی مانده و به داخل سلول هدایت نمی شود.

بنابراین تزریق انسولین و در دسترس بودن آن نقش مهمی برای این بیماران ایفا می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.