کدخبر : 9791
چهارشنبه 30 اکتبر 2019 - 7:46
فاقددیدگاه
یک کارآفرین عنوان کرد

جولان غیرمجازها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

یک کارآفرین از جولان افراد و شرکت‌های فاقد مجوزهای قانونی و صنفی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) انتقاد کرد.

«حامد خرمی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با هدف شفاف‌سازی معاملات و مناقصات دولتی، توسعه دولت الکترونیک و مقابله با فساد راه‌اندازی شده و تا حدود زیادی توانسته در تحقق این اهداف موفق عمل کند.

وی ادامه داد: اما در موارد متعددی سامانه مذکور با اشکالات و ایراداتی مواجه است و لازم است که مسؤلان مربوطه و متولیان سامانه ستاد و مسئولان امر و دستگاه‌های نظارتی در جهت برطرف کردن این موارد اقدامات لازم را انجام دهند.

خرمی تاکید کرد: به عنوان نمونه یکی از اشکالات عمده این است که در پاره‌ای موارد و زمانی که کارفرما مناقصه یا مزایده‌ای را در سامانه بارگذاری می‌کند اما به دلایل مختلف ارتباط با سامانه قطع می‌شود و عملا بسیاری از فعالان اقتصادی از شرکت در رقابت بازمی‌مانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات اصلی این است که افراد و شرکت‌های فاقد مجوزهای قانونی و صنفی می‌توانند در مزایده‌ها و مناقصه‌ها شرکت کنند که این امرناقض هدف اصلی قانون‌گذار و قوه مجریه در راه‌اندازی سامانه ستاد است.

خرمی با بیان اینکه ایجاد رقابت سالم از اهداف اصلی سامانه “ستاد” است، گفت: دسترسی مقامات مسئول به قیمت‌ها قبل از بازگشایی شائبه‌ی اعمال نفوذ را ایجاد می‌کند، بنابراین ضرروی است تا با بهبود و ارتقاء امکانات سامانه این قبیل موارد نیز مرتفع شود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.