کدخبر : 9717
یکشنبه 20 اکتبر 2019 - 8:07
فاقددیدگاه

رضایت زائران از خدمات رسانی پایانه مسافربری برکت در مهران

پایانه برکت در نزدیکی پایانه مرزی مهران برای انتقال زائران اربعین حسینی به نقاط مختلف کشور توسط ستاد اربعین ایجاد شده و امسال به لحاظ نوع و نحوه خدمات رسانی توانسته به خوبی رضایت زائران را جلب کند.

این پایانه که در فاصله حدود ۵  کیلومتری پایانه مرزی مهران واقع شده نزدیکترین و تنها مرکز پایانه‌ای برون شهری مهران است که خیل عظیم زائران را به شهرهای مختلف کشور و استان های همجوار ایلام منتقل می‌کند که با توجه به حجم خروجی ۶۰ درصدی زائران از عراق به سمت مهران، نقش بسیار مهم و تعیین کننده در چرخه سیستم حمل و نقل مراسم جهانی اربعین حسینی دارد.

اتخاذ تمهیدات لازم و کافی برای تردد آسان و راحت تر زائران، تجمیع و ساماندهی مناسب اتوبوس های برون شهری و توزیع مناسب آنها در مرزه‌های چهارگانه، سرکشی های مرتب مسئولان و نظارت کافی در امر نرخ گذاری و نیز اطلاع رسانی به موقع به زائران جهت عزیمت به شهرهای مقصد از طریق مرکز اطلاع رسانی پایانه برکت از جمله عوامل مهم در رضایت مندی مردم است.

تعدادی از زائران اربعین حسینی که در حال بازگشت به ایران بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا که در پایانه برکت مستقر است، ضمن ابراز رضایت از خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل برون شهری به زائران از عوامل و دست اندرکاران این مجموعه و ستاد اربعین قدردانی کردند. یکی از زائران که عازم تهران است با اشاره به اطلاع رسانی مناسب مسئولان و عوامل دخیل در ستاد اربعین برای انتقال مسافران به شهرهای خود، اظهار داشت: امسال برخلاف سالهای گذشته که به نوعی هرج و مرج در این خصوص را شاهد بودیم، بدون کوچکترین مشکلی می توانیم از طریق اتوبوس از پایانه مرز مهران به پایانه برکت مراجعت کنیم.

غلامرضا نادیان افزود: در پایانه برکت نیز اتوبوس های برون شهری به تمام نقاط کشور وجود دارد و کسی معطل برای آمدن اتوبوس نیست که این امر باعث شده وقت زائران در پایانه ها هدر نرود و یا اینکه عدم نظارت بر قییمت ها مشکلاتی برای ایشان ایجاد کند.

وی درباره نرخ کرایه های اتوبوس های برون شهری از مرز مهران به شهرهای مختلف نیز گفت: خوشبختانه مسئولان امر با نصب بنرهای مختلف در مسیر پایانه مرزی مهران تا محل پایانه برکت قیمت تمام مسیرها را اعلام عمومی کرده اند که باعث راحتی بیشتر زائران و عدم سوء استفاده برخی رانندگان شده است.

نادیان اضافه کرد: نرخ اعلام شده برای تهران ۱۸۰ هزار تومان است که من برای بلیت خود ۱۲۰ هزار تومان پرداخت کردم م حتی این قیمت ها تا ۱۰۰ هزار تومان نیز کاهش داشته است.  

زائر دیگری که همراه خانواده بلیت برگشت به قم را در دست دارد به خبرنگار ایرنا گفت: ما کوچکترین مشکلی در خصوص اخذ بلیت نداشتیم و خیلی راحت در بدو ورود به پایانه برکت بلیت برای خود و سه همراهم با قیمت مناسب تهیه کردم.

عبدالله عالی افزود: با توجه به اینکه نرخ بلیت ها در بنرهای داخل پایانه نصب شده مشکلی برای چانه زدن و یا گران فروشی بلیت نبود و حتی از نرخ مصوب نیز پایین تر گرفتند،  در حالیکه نرخ کرایه مهران تا قم ۱۵۰ هزار تومان است ما برای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان دادیم و از این بابت بسیار راضی هستیم.

یکی دیگر از زائران که عازم اصفهان است با بیان اینکه تمهیدات امسال برای اجتماع اربعین حسینی بسیار خوب و مطلوب بوده است، گفت: امسال به لحاظ آماده سازی شرایط و امکانات جهت تسهیل تردد زائران به کربلا و باالعکس یکی از بهترین سال هاست که از این بابت باید قدردان مسئولان باشیم.

رضا نامدار که اهل سوادکوه است با اشاره به خدمات رسانی بسیار مرتب در پایانه برکت اظهار داشت: ما در این پایانه بدون کمترین مشکل توانستیم بلیت برای مقصد تهیه کرده و بلافاصله نیز اتوبوس آماده حرکت شد تا وقت مردم در این مسیر بیشتر تلف نشود.

وی نیز با ابراز رضایت از نرخ کرایه اتوبوس در پایانه برکت افزود: ما بلیت را به قیمت ۱۲۰ هزار تومان خریدیم که پایین تر از نرخ اعلام شده است در حالیکه سال های قبل به دلبل کمبود اتوبوس قیمت ها بسیار بالا بود و شرکت های اتوبوسرانی و رانندگان پول بسیار بیشتری از نرخ اعلام شده و مصوب از زائران می گرفتند.

یکی دیگر از زائران که عازم تبریز است از اینکه انتقال زائران از مرز مهران به پایانه برکت بسیار راحت تر از سال های قبل انجام می شود ابراز رضایت کرد و گفت: در سال های گذشته طی مسیر پایانه مهران تا پایانه برکت به سختی انجام می گرفت و حتی گاهی اوقات این مسیر را باید با پای پیاده طی می کردیم اما امسال با افزایش تعداد اتوبوس در پایانه مرزی و نیز پایانه برکت این مشکلات برچیده شده است.

عادل مرادی قزلجه اظهار داشت: زائران پس از پیاده شدن در پایانه برکت در کمترین زمان ممکن می توانند بلیت شهرهای مقصد را گرفته و در کوتاهترین زمان به شهرهای خود برگردند.

وی با اشاره به نرخ کرایه مصوب مسیر مهران تا تبریز که ۲۲۰ هزار تومان است، گفت: من این بلیت را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان و پایین تر از نرخ مصوب تهیه کردم.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکییست تنها مورد گلایه مندی زائران از نرخ بلیت های مهران به مشهد است که طبق نرخ مصوب ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

تعدادی از مسافران و زائرانی که قصد عزیمت به مشهد را داشتند با بیان اینکه این نرخ ها برای مشهد بالاست، معتقد بودند می توان این مسیر را از طریق تهران با قیمت پایین تری طی کرد.

آنها گفتند: در حال حاضر مسیر مهران تا تهران را می توان با ۱۰۰ هزار تومان طی کرد که اگر از تهران به مشهد نیز حتی دو برابر این رقم پرداخته شود، با صرفه تر از عزیمت مستقیم از مهران به مشهد است.

در همین زمینه معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه از مدت ها قبل با هماهنگی ارگان های مختلف برای انتقال سریع و راحت زائران تدابیر مناسبی انندیشیده شده است، گفت: مرز مهران به دلیل تردد قابل توجه زائران در صدر برنامه ریزی های کمیته حمل و نقل قرار دارد.

عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: بر همین اساس هم اکنون تعداد هفت هزار دستگاه اتوبوس درون و برون شهری در مرز مهران به زائران خدمات ارائه و آنان را به مقاصد مختلف کشور جابجا می‌کنند.

وی مجموع اتوبوس‌های مستقر در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را ۱۱ هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: هفت هزار دستگاه از این تعداد به دلیل سهم بیشتر مرز مهران در حجم تردد زائران به این مرز اختصاص یافته تا مسافران با کمترین مشکل به مناطق مختلف کشور منتقل شوند.

حسن نیا با بیان اینکه هم اکنون حدود یک میلیون زائر ایرانی در عراق هستند، اظهار داشت: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد زائران بازگشتی از عراق از طریق مرز مهران به کشور باز می‌گردند که همین موضوع باعث شده ازدحام جمعیت در این پایانه مرزی بیشتر باشد و نیاز به خدمات رسانی بیشتری نیز باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون مشکلی در زمینه انتقال زائران به شهرهای مختلف کشور از طریق پایانه برکت به وجود نیامده است، زمان اوج برگشت زائران اربعین را جمعه و شنبه اعلام و اضافه کرد: موج دوم بازگشت نیز از روزهای یکشنبه و دوشنبه شروع می‌شود که شاید جابجایی بیش از ۴۰۰ هزار نفری در مرزها را طی این ۲ روز شاهد باشیم.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد مرکزی اربعین ابراز اطمینان کرد به لحاظ تامین اتوبوس های بین شهری برای زائران به تمام نقاط کشوور مشکلی وجود ندارد.

حسن نیا با اشاره به رصد و کنترل کامل قیمت های مصوب اتوبوس های برون شهری، از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به ماموران تعزیرات حکومتی مستقر در پایانه برکت اطلاع دهند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.