کدخبر : 9598
شنبه 5 اکتبر 2019 - 7:39
فاقددیدگاه

یاللعجب! متهم به «اخلال در بازار خودرو» در هیات «تفحص از خودرو»

واقعا نماینده دیگری نبود که به جای یک متهم در هیات نظارت عضو شود؟ حتما باید نماینده‌ای انتخاب می‌شد که در حوزه خودرو دارای ابهامات فراوانی است؟

 عصرایران؛ مصطفی داننده- اعضای کمیسیون صنایع مجلس، اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را مشخص کردند. محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرم‌دره، سلطانیه در استان زنجان که اواخر مرداد به  اتهام «معاونت در اخلال بازار خودرو» بازداشت و بعد با وثیقه  10 میلیاردی آزاد شد، یکی از اعضای این هیات است.

دو شرکت بزرگ‌خودرو سازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا، زیر مجموعه سازمان گسترش هستند و حالا آقای عزیزی قرار است از این سازمان تحقیق و تفحص کند.

برای شما هم جالب است نه؟ کسی که متهم به اخلال در بازار خودرو است، به عنوان عضو تحقیق کننده از سازمان بالادستی شرکت‌های خودروسازی انتخاب می‌شود!

این نماینده مجلس مورد اتهام است و هنوز دادگاه در مورد او اظهار نظر نکرده است و چه بهتر بود که اعضای کمیسیون صنایع مجلس، در انتخاب اعضا دقت بیشتری می‌کردند و آقای عزیزی را انتخاب نمی‌کردند.

بگذارید مثالی برایتان بزنم. در روستایی، مردم به چوپان خود بد بین می‌شوند که او گوسفندهای‌شان را می‌دزد. چوپان را متهم می‌کنند و منتظر می‌مانند تکلیف او و گوسفندها معلوم شود. در حین سوال و جواب و رسیدگی به پرونده او، به چوپان می‌گویند حواست به چوپان‌های دیگر باشد و ببین آنها دزدی می‌کنند یا نه!

در این نوشتار اصلا در مورد اینکه آقای عزیزی مجرم و یا بیگناه است، حرفی نمی‌زنیم. این وظیفه قوه قضاییه است. ما فقط می‌دانیم که او متهم است و هنوز حکمی برای او نیامده است، به خاطر همین عقل سلیم می‌گوید به کسی که متهم است، سمت تازه‌ای ندهیم تا تکلیفش مشخص شود.

الان هم از مجلس انتظار می‌رود تا مشخص شدن تکلیف این نماینده، حضور او در هیات تحقیق و تفحص کان لم یکن تلقی شود.

کاش نمایندگان مجلس می‌فهمیدند وقتی ما این نوع خبرها را می‌خوانیم، حس توهین به ما دست می‌دهد. فکر می‌کنیم یکسری آدم نشسته‌اند و ما را با تصمیمات خود به مسخره گرفته‌اند.

واقعا آیا نماینده دیگری نبود که به جای او در این هیات عضو شود؟ حتما باید نماینده‌ای انتخاب می‌شد که در حوزه خودرو دارای ابهامات فراوانی است؟

با یک تصمیم، تمام تلاش‌های قوه قضاییه برای مقابله با فساد را زیر سوال می‌برید. این قوه درحال مبارزه با فسادهای بزرگ و کوچک اقتصادی است و بعد یک عده به فردی که متهم است و مردم در مورد او سوال دارند، پست جدید می‌دهند.

به همین راحتی، بی‌اعتماد ایجاد می‌شود. با تصمیم‌هایی که جنس توهین دارد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.