کدخبر : 9592
چهارشنبه 2 اکتبر 2019 - 10:45
فاقددیدگاه
پیشنهادهای ترامپ برای مقابله با مهاجران غیرقانونی:

از شلیک به مهاجران تا خندقی پر از مار و تمساح

ترامپ ساخت دیواری مرزی با خندقی پر از مار و تمساح را با نصب نیزه‌هایی با قابلیت فرورفتن در بدن انسان روی این دیوارها پیشنهاد کرده است.

“دونالد ترامپ” در جلسه‌ای با جمعی از مشاورانش در کاخ سفید پیشنهاد داده در واکنش به پرتاب سنگ مهاجران غیرقانونی در مرز با مکزیک به سمت نیروهای ارتش آمریکا، واحدهای ارتش آمریکا به سمت معترضان شلیک کنند.

به گزارش جامک؛ روزنامه “نیویورک تایمز” آمریکا از جلسه‌ای که ماه مارس گذشته در دفتر کار ترامپ در کاخ سفید برگزار شده خبر داده است. در این جلسه رییس جمهوری آمریکا ابتدا پیشنهاد داده در صورتی که مهاجران غیرقانونی به سمت سرباز‌ان آمریکایی در مرز با مکزیک سنگ پرتاب کردند، سربازان نیز به سمت مهاجران تیراندازی کنند و بعد از مخالفت ژنرال‌های ارتش با این پیشنهاد، او پیشنهاد شلیک گلوله به سمت پای  مهاجران را مطرح کرده ، اما این پیشنهاد نیز به دلیل غیرقانونی بودن مورد پذیرش جمع مشاوران قرار نگرفته است. 

 در این جلسه “مارک هرتلینگ”، یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا در پاسخ به ترامپ برای شلیک به مهاجران گفته است: “ارتش ایالات متحده این کار را انجام نمی‌دهد و اصول اساسی جنگ بر اساس تناسب است و سربازان امریکایی در آموزش‌های اولیه خود این مطالب را آموخته اند. این بر خلاف قوانین جنگ و کنوانسیون ژنو است.”

پیشنهادهای ابتکاری ترامپ به این یک مورد ختم نشده بلکه او پیشنهاد داده مرز ۲ هزار مایلی آمریکا با مکزیک را تا ظهر روز بعد به طور کامل ببندند؛ اما مشاوران به ترامپ گوشزد کرده‌اند این کار باعث گیر افتادن گردشگران آمریکایی در مکزیک و سرگردان شدن دانش‌آموزان در هر دو سوی مرز و ایجاد بحران اقتصادی برای هر دو کشور می‌شود.

ترامپ در پیشنهادی دیگر ساخت دیوار مرزی با خندقی پر از مار و تمساح را با نصب نیزه‌هایی با قابلیت فرورفتن در بدن انسان روی این دیوارها مطرح کرده است که تا کنون هیچ یک از این پیشنهادها از سوی مشاوران و دیگر مقامات دولتی مناسب تشخیص داده نشده است.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ در مقابل مخالفت‌ مشاورانش با پیشنهادهای خود عصبانی شده و به آنها گفته است: “شما مرا احمق فرض می کنید، مقابله با مهاجران مساله من است.”  

ترامپ از زمان مبارزات انتخاباتی خود شعار مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از طریق مرز مکزیک را مطرح کرده و پس از راه‌یابی به کاخ سفید نیز با فرمان‌های اجرایی مختلف و تلاش برای ساخت دیوار مرزی در مکزیک، در تلاش است ورود مهاجران را به خاک ایالات متحده آمریکا محدود کند.

او برای ساخت این دیوار بیش از ۵ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد که برای تامین آن با دموکرات‌های مخالف در کنگره در چالش است.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.