کدخبر : 9546
شنبه 28 سپتامبر 2019 - 8:26
فاقددیدگاه

خلع ید در انتظار مجریان فاقد صلاحیت پروژه های ملی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: افرادی که برای اجرای طرح های خود اراضی ملی دریافت کرده اند باید پای کار باشند و طرح خود را اجرا کنند در غیر این صورت خلع ید می شوند.

به گزارش جامک به نقل از ایرنا، حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ماده ۲ واگذاری اراضی ملی اظهار داشت: در استان با محدودیت اراضی ملی مستعد برای اجرای طرح مواجه ایم بنابراین نمی توانیم به افرادی که به بهانه اجرای طرح از اراضی ملی زمین دریافت کرده اند بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: اکنون شرکت ها، هلدینگ ها و افراد متعددی برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند که خواهان دریافت اراضی ملی هستند اما در برخی مواقع با محدودیت واگذاری مواجه ایم که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

معاون استاندار ایلام افزود: برخی از افراد از منابع ملی اراضی دریافت ولی طرح را نیمه تمام رها می کنند و توانایی انجام کار را ندارند اما می خواهند زمین را به تصرف خود درآورند که کمیسیون باید بازدید و بررسی دقیق انجام دهد و حتی از شاهدان محلی نیز پرس و جو کند و در صورت عدم فعالیت و اجرای طرح در برنامه زمانبندی مشخص باید زمین از افراد بازپس گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید اهلیت سرمایه گذاری افراد در واگذاری اراضی ملی به دقت بررسی شود و در قرارداد واگذاری شروطی برای پای کار بودن افراد ذکر شود که اگر مجری به جز مواردی که دلایل محکمه پسند داشته باشند قرارداد از سوی دولت یک طرفه فسخ شود.

نعمتی همچنین تاکید کرد: پرونده هایی که قرار است در کمیسیون ماده ۲ بررسی شوند یک هفته قبل از برگزاری و طرح در جلسه در اختیار فرمانداران مربوطه قرار بگیرند تا به دقت اهلیت افراد و فعال بودن طرح بررسی شود در غیر این صورت پروانه فعالیت افراد لغو شود.

در این نشست ۱۸ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که تنها هشت مورد از آنها مورد موافقت اعضا قرار گرفت و مابقی برای بررسی و بازدید میدانی به نشست بعدی موکل شدند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.