کدخبر : 9361
سه‌شنبه 3 سپتامبر 2019 - 9:13
فاقددیدگاه

اتمام زیرساختی دیگر که به شهر ایلام شأن بخشید

عدم برگزاری آئین بهره برداری رسمی از این پروژه با سرمایه‌گذاری میلیاردی، نمی‌تواند از اهمیت و تاثیرات فراوان آن بر فرآیند توسعه استان بکاهد .

جامک: مهدی کاکاخانی

شهر ایلام به عنوان مرکز استان هرچند خیلی دیر اما در حال پوست‌اندازی و تلاش برای نزدیک شدن به نمادهای یک شهر مدرن است .

شکل گیری بازارهای همگن در مجتمع ‌ های جدید، رونق کسب و کارها براساس شرایط جدید زندگی، استفاده از شبکه تلفن همراه برای تقویت حمل ونقل درون شهری مانند اسنپ، ماکسیم و…، توسعه و بهسازی  پارک‌ها و میادین، نصب المان‌ها مفهومی در گذرگاه‌ها، راه اندازی مراکز تفریحی و بازی های کودکانه، توسعه زیرساخت های خدمات دهی به شهروندان و… از جمله موارد ملموسی است  که در حال تحت الشعاع قرار دادن فضای محیطی مرکز استان است.

در کنار کمبودهایی مانند نبود پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر، یکی دیگر از مهمترین نیازها، نبود مکان مشخص برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و تخصصی بود. این مهم به دلیل اهمیت و نقش کاربردی آن به مطالبه جدی مردم و فعالان تولیدی و تجاری تبدیل شده بود .

سرگردانی شرکت‌های نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بهاره، شروع مدارس، ضیافت ماه مبارک رمضان و سایر نمایشگاه‌های تخصصی در شهر ایلام، قصه پردردی بود که نیاز به چاره اندیشی اساسی داشت .

اقدام نمایشگاه داران برای برپایی غرفه‌ها در پیاده‌رو خیابان‌ها، استفاده از سوله‌های فاقد سیستم سرمایشی، گرمایشی و بهداشتی، استفاده از غرفه‌های چادری و غیر استاندارد در مکان‌های حاشیه‌ی شهر که منجر به راه‌بندان و ترافیک‌های شدید برای شهروندان می‌شد، نارضایتی غرفه داران و بعضا هم وارد شدن خسارت های زیاد به آنان به دلیل بارندگی در زمستان و یا فسادپذیری اقلام خوراکی در تابستان، آلودگی های بصری و محیطی حین  و بعد از برگزاری نمایشگاه، تولید زباله‌های زیاد و ترسیم چشم انداز بسیار بد در خاطر رهگذران، از جمله عوامل موثر در ضرورت احداث مکان دائمی نمایشگاهها در شهر ایلام بود .

خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان سازمان  متولی، حمایت و پشتیبانی مناسب استاندار و اعضای کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و همچنین مشارکت خوب و هدفمند سرمایه گذاران بخش خصوصی، این خواسته در سالجاری به بار نشست و اینک شهروندان ایلامی طعم خوب دریافت خدمات مطلوب را در سایت نمایشگاه های بین المللی ایلام می چشند .

سایت دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایلام از جمله طرح های ایجادی است که تاکنون در سکوت خبری پیش رفته و تبلیغات فراوانی برای آن صورت نگرفته است. عدم برگزاری آئین بهره برداری رسمی از این پروژه با سرمایه گذاری میلیاردی، نمی تواند از اهمیت و تاثیرات فراوان آن بر فرآیند توسعه استان بکاهد .

سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی ایلام در زمینی به مساحت۸۰ هزار متر مربع در کنار هتل زاگرس و در منطقه تفریحی چغاسبز شهر ایلام احداث شده است.

این مکان دارای ۴۵۰۰ متر مربع سالن نمایشگاهی، ۵۵۰۰ متر مربع فضای روباز و ۱۵۰۰ مترمربع ساختمان اداری، در آینده نقش مهمی در معرفی تولیدات صادراتی استان، معرفی پتانسیل های منطقه به تجار و بازرگانان عراقی و برگزاری نمایشگاه های فصلی و تخصصی ایفا خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.