کدخبر : 9354
دوشنبه 2 سپتامبر 2019 - 7:50
فاقددیدگاه

متجاوزان به اراضی ملی پیگیری قضایی می شوند

دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: برخورد شدید با متجاوزان به اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی از اولویت های کاری دستگاه قضایی استان ایلام است.

افشار خسروی زاد روز شنبه در آئین تودیع‌ و معارفه دادستان شهرستان آبدانان اظهار کرد: بر اساس سند تحول و سیاست های ابلاغی از طرف ریاست قوه قضائیه مبارزه جدی با مفاسد و پاسداری از اموال عمومی در زمان معین در اولویت نخست کلیه دادگستری های سراسر کشور بخصوص دادستان های مناطق و حوزه های قضایی قرار دارد.


وی کار قضات را مصداق عملی امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: برخورد با ضایع کنندگان حقوق عمومی مردم، شناسایی و تادیب اراذل و هنجارشکنان جامعه و تلاش مضاعف برای اجرای عدالت مهمترین وظایف دادستان های سطح استان ایلام است و در این خصوص هیچگونه ترحم و سهل انگاری وجود نخواهد داشت.

رییس دادگستری آبدانان نیز در این مراسم گفت: ماهیانه یک هزار پرونده به دادگستری این شهرستان وارد می شود که ۲۵ درصد از این تعداد توسط شوراهای حل اختلاف شهرستان رسیدگی و مابقی نیز در یک برنامه مدون و بدون اتلاف وقت توسط قًضات و همکاران قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

علیرضا طهماسبی کمبود قاضی را مهمترین مشکل دادگستری شهرستان آبدانان عنوان کرد و یادآور شد: توهین به افراد، دعاوی خانوادگی و سرقت سه جرم مشهود منطقه است که باید هم از طرف مسئولان مربوطه و هم ازجانب ریش سفیدان و مصلحین شهرستان مورد توجه نظر و رسیدگی کامل قرار گیرد.

وی آمار طلاق شهرستان را نگران کننده خواند و اضافه کرد: در ۱۴ ماه گذشته حکم ۲۴۰ مورد طلاق در آبدانان صادر شده که نسبت به میانگین ملی و آمار استانی بسیار بالا و ناخوشایند است.

در پایان این نشست با تقدیر از زحمات عزیززاده‌ سرپرست دادستانی میرزایی بعنوان دادستان جدید شهرستان آبدانان معرفی شد./ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.