کدخبر : 9293
چهارشنبه 14 آگوست 2019 - 22:54
فاقددیدگاه
استاندار ایلام:

استفاده از تولیدات استان را تبدیل به یک فرهنگ کنیم

ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی در استان یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیرعامل و کارکنان شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک گفت: به همه ذیحسابان تأکید کرده ایم که در خریدها حتما از تولیدات استان و داخلی استفاده شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد: می توان از تولیدات استان و داخلی در همایش ها، شوراها، تشکل ها، صنوف، اتحادیه ها فرهنگ سازی کنیم و در جلسات توجیه کنیم که از تولیدات استان استفاده شود.

وی افزود؛ به عنوان مثال اداره کل راه و شهرسازی و راهداری اگر نیاز به مصالح و سیمان نیاز داشتند از تولیدات استان استفاه نماید.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که استفاده از تولیدات استان را به همه دستگاه های اجرایی بخشنامه کرده ایم، ابراز داشت: روابط عمومی سازمان شرکت شهرک های صنعتی نیز در این خصوص فعال شود و نسبت به فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات استان در دستگاه های اجرایی، پروژه های عمرانی ، همایش ها و سیمنارها اقدام نماید.

سلیمانی دشتکی در این جلسه ضمن تأکید بر توسعه صنایع وابسته به پتروشیمی و نفت و کشاورزی خاطر نشان کرد: در بحث صنایع وابسته به کشاورزی با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی نیاز است به سمت ایجاد صنایعی که ارزش افزوده ایجاد می کند، حرکت کنیم و صنایع تبدیلی، فراوری و بسته بندی را گسترش دهیم.

وی افزود: در این راستا نیز می طلبد که به سمت ایجاد شهرک های تخصصی صنعتی در استان حرکت کنیم، به عنوان مثال شهرک تخصصی پتروشیمی ایجاد کنیم.

استاندار ایلام با اشاره به این که ما اغلب به دنبال سرمایه گذاری های کلان در حوزه ی پتروشیمی ها در استان هستیم، تصریح نمود: در کنار این صنایع بزرگ بایست به سمت ایجاد کارگاه های کوچک نیز حرکت کنیم چراکه بیشترین اشتغال در این حوزه ایجاد می شود و می توان این نوع کارگاه ها را به سرعت در استان ایجاد کرد و این امر با ارائه تسهیلات و خدمات ارزان قیمت و سهل الوصول امکان پذیر است.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های استاندار ایلام از صنایع کوچک و‌متوسط استان اظهار امیدواری کرد: سازمان ها و ارگان های دولتی استان در راستای حمایت از کالای ایرانی از محصولات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و ‌نواحی صنعتی استان استفاده نمایند.

اقبال اسماعیلی ادامه داد: یکی از راه های ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب سرمایه گذاران در استان ایجاد زیرساخت های مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی است که دولت تدبیر و امید در این راستا در سال های گذشته اعتبارهای مناسبی را به استان ایلام اختصاص داده است.

اسماعیلی با اشاره به افتتاح ناحیه تخصصی صنفی ایلام در هفته دولت، خواستار نگاه ویژه فرمانداران استان برای تخصیص تخصیص اعتبارات عمرانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان علی الخصوص ناحیه تخصصی ایلام شد.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی‌استان ایلام با بیان اینکه به دنبال احداث شهرک تخصصی نفت و گاز پتروشیمی در استان هستیم، بیان داشت: به دلیل استقرار پالایشگاه گاز و پتروشیمی در استان و با وجود منابع عظیم نفت و گاز و با توجه به ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعت با زیرساخت ها مناسب می توان استان را به یکی از قطبهای تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی تبدیل نمود.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.