کدخبر : 9253
دوشنبه 5 آگوست 2019 - 12:40
فاقددیدگاه

۴۰۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۴۰۴ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

سعید شریفی اظهار داشت: این میزان کالا(اظهار شده گمرک) با بیش از ۶۳۰ هزار تن مربوط به صادرات استان ایلام بوده که در مدت یاد شده از این مرز به عراق صادر شده است. 

وی افزود: عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، قطعات خودرو و مواد پتروشیمی بوده است. 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت ایلام تصریح کرد: این میان صادرات اظهار شده در استان در مدت یاد شده (چهار ماهه اول سال) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

شریفی اضافه کرد: بنا به تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر ادامه روند مثبت صادرات و جدیت برای توسعه آن، می توان با اجرای برنامه ها و مدیریت صحیح همه ظرفیت های مرز بین المللی مهران را برای توسعه اقتصادی استان و کشور بکار گرفت. 

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است. 

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.