کدخبر : 9211
شنبه 27 جولای 2019 - 8:19
فاقددیدگاه
استاندار ایلام

مهران به سمت توسعه خیز برداشته است

شهرستان مهران امروز با سرعت بیشتری به سمت توسعه خیز برداشته است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی صبح جمعه در سفر به شهرستان مهران پس از بازدید از زیرساخت های مسیر ایلام به مهران در میز خدمت واقع در مسجد جامع مهران حاضر شد و به خواست و مطالبه گروهی از مردم حاضر پاسخ گفت.

استاندار ایلام سپس در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه آینده مهران را درخشان توصیف کرد و گفت: با کارهای انجام شده و اقدامات در دست اجرا مهران به سمت توسعه خیز برداشته است و انشاءالله در آینده ای نزدیک به پیشران توسعه کشور مبدل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر زیرساخت های انجام شده پروژه های بسیار مهمی در دست اقدام است که امیدواریم به سرانجام برسند که می توانند نقش بی بدیلی در توسعه مهران و استان داشته باشد.

سلیمانی دشتکی بر عزم جدی دولت برای تکمیل زیرساخت های جاده ای در استان اشاره کرد و افزود: ۲ آزادراه های بزرگ در استان یکی پل زال دهلران – چیلات و دیگری حمیل – ایلام – مهران در دست اجراست که امیدواریم این طرح های عظیم به سرانجام برسند.

وی در ادامه به انجام کارهای بزرگ در مهران پرداخت و گفت: امروز استان ایلام به خاطر ۶۰ هزار جنگل کاری در کشور پیشگان عرصه منابع طبیعی شده است و در این میان ۲۵ هزار هکتار جنگل کاری در شهرستان مهران انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان به فراهم شدن مقدمات پتروشیمی مهران اشاره کرد و تصریح کرد: در سفر اخیر هیئت بلند پایه اقتصادی کشور به ایلام رئیس صندوق توسعه ملی متعهد شد که در صورت پای کار آمدن سرمایه گذار ۱/۲ میلیارد دلار در این خصوص سرمایه گذاری می کند که خوشبختانه این مهم در حال اجرایی شدن است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مقوله اربعین و نقش آن در توسعه مهران پرداخت و عنوان کرد: امروز اربعین ابعاد بین المللی به خود گرفته است و در کشور ما ایلام و مهران از جایگاه حائز اهمیتی در بحث اربعین برخوردار  شده است.

استاندار ایلام افزود: امروز بیش از ۶۵ درصد زوار از ایلام و مرز مهران تردد می کنند و این حجم عظیم جمعیت از استان حامل پیام های مهمی چون  مهمان نوازی خوب ایلامی ها از زوار، آمادگی زیرساخت ها، نزدیکی مسافت، امنیت مرز و … دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار تقویت بعد اقتصادی این رویداد عظیم شد و گفت: اربعین ابعاد بزرگ مذهبی، سیاس و اجتماعی دارد و در این میان برکات این رویداد عظیم در همه حوزه ها برای این مردمان محب اهل بیت است.

وی ادامه داد: به موازات این خیرات و برکات معنوی برنامه ریزی شده است که بعد اقتصادی اربعین نیز برای کمک به مردم استان مورد توجه قرار گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.