کدخبر : 9187
دوشنبه 15 جولای 2019 - 12:51
فاقددیدگاه

اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای اختصاص اعتبار به پتروشیمی مهران

استاندار ایلام از آغاز وصل شدن استان به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: صندوق توسعه ملی اعلام آمادگی کرد برای پتروشیمی مهران ۱/۲ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به شرط حضور سرمایه‌گذار اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در برنامه زنده تلویزیونی از سیمای مرکز استان، با بیان اینکه تلاش‌های انجام گرفته در مسیر توسعه استان در حال نتیجه دادن است، اظهار کرد:  بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری شده و کارهای بزرگی در دست اقدام است که برای استان ارمغان توسعه خواهد بود .

وی با بیان اینکه به زودی آرزوی دیرینه ایلامی‌ها یعنی اتصال به خط ریلی کشور برآورده خواهد شد، گفت: در حالیکه وضعیت مالی سختی داریم اما در ایلام رشد قابل توجه اعتبارات داشته‌ایم .

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه پیشگیری از سیل در ایلام در تاریخ مدیریت بحران کشور بی نظیر بود، درحالی که بیشترین بارش در کشور را داشتیم اما تلفات انسانی نداشتیم، ادامه داد: صدای مردم مناطق سیل زده استان را به گوش مسئولان کشور رساندیم و ایلام را جزو چهار استان اصلی سیل زده کشور قرار دادیم و در مراحل مختلف بحران قبل حین وبعد از بحران بسار خوب عمل شد و ۶۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق سیل زده استان در نظرگرفته شده و تا ۵۰ درصد تخصیص خورده است .

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد:بخش زیربنایی با ۲۱۹ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و از ۲۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش مسکن ۵۸ میلیارد تومان بصورت تسهیلات بلاعوض و ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بوده و در بخش کشاورزی ۱۹۳ میلیارد تومان اختصاص یافت. از این میزان ۹۹/۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۹۲/۵ میلیارد تومان بصورت تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یافته است .

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بخش آسیب های اجتماعی ۳/۸ میلیارد تومان بصورت نقد کمک شده است، ادامه داد: نرخ بیکاری در سال ۹۲ بالای ۱۷ درصد و در سال ۹۷ حدود ۱۱/۲ و در بهار ۹۸ عدد ۹/۳ را نشان می دهد تا الان از رتبه اول در سال ۹۲ به رتبه ۲۲ بیکاری کشور رسیده باشیم .

سلیمانی تصریح کرد: شروع به کار طرح ها و پروژه های زیادی چون لرزه نگاری در ایوان و  آبدانان نزدیک ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر اشتعالزایی ایجاد کرده و پروژه های مهم دیگر چون پتروشیمی  و ان جی ال صدها نفر اشتغال ایجاد کرده که این علاوه بر اشتغال در اثر اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و اشتغال پایدار  روستایی است .

وی گفت: ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی اعطا شده است که به طور رسمی ۱۵۰۰   و به طور غیررسمی بالای ۵۰۰۰ نفر اشتغال  داشته‌ایم.

استاندار ایلام با اشاره به حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور در هفته گذشته در ایلام، اظهار کرد:  این سفر با ترکیب تاثیرگذار قطعا خیر و برکت فراوانی برای استان خواهد داشت و دراین سفر مصوب شد که ۳۰ میلیارد تومان به جاده ایلام به مهران و ۸۰ میلیارد تومان به بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی کمک شود.

سلیمانی تصریح کرد:در این شرایط سخت اقتصادی بودجه ای که از سفر تیم اقتصادی کشور و سیل حاصل شد چندین برابر از بودجه استان است و دو آزاد راه در استان پیگیری می کنیم یکی آزاد راه حمیل به ایلام شروع شده است دومین آزادراه پل زال به دهلران است که ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد که در این سفر در فاز اول برای  ۸۰۰ میلیاردتومان کنسرسیومی متشکل از چهار بانک تشکیل شد.

وی ادامه داد: با صندوق توسعه ملی توافق شد کارخانه‌های مرتبط با پتروشیمی و پایین‌دست مورد حمایت قرار گیرند و صندوق توسعه ملی اعلام آمادگی کرد برای پتروشیمی مهران  ۱/۲ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به شرط حضور سرمایه‌گذاراختصاص دهد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: شرکت های ایدرو و ایمیدرو برای مشارکت در ایجاد کارخانجات روغن کشی کلزا ، ممبران ، صنایع پایین دستی پتروشیمی با حضور هلدینگ های بزرگ کشور اعلام آمادگی کرد.

وی تاکید کرد: کار با اتحاد و وحدت و همدلی نتیجه می‌دهد و اگر همه با هم باشیم موفق می‌شویم و نباید زحمت افراد را مصادره کنیم چون  راه توسعه و پیشرفت استان اتحاد و وحدت و  برادری است

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.