کدخبر : 9116
دوشنبه 1 جولای 2019 - 14:22
فاقددیدگاه

۳۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی درایلام در حال اجرا است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۳۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در ایلام در حال اجرا است

ایلام به عنوان اخرین استانی که روند صنعتی شدن یا داشتن واحدهای صنعتی را در سال های بعداز جنگ تحمیلی اغاز کرد از حیث میزان تولید و اشتغال صنعتی در بین چند استان اخر کشور قرار دارد.

در حالی که تلاش ها و تزریق طرح و اعتبارات بدون برنامه چند دهه اخیر نتوانسته بازدهی مناسبی از حیث صنعت زایا و با رونق در استان مرزی ایلام ایجاد کند تلاش و تمرکز مدیریت صنعتی ایلام در چند سال گذشته از یکسو متوجه حفظ تولید و اشتغال واحدهای کوچک ومتوسط موجود بوده است.

از طرف دیگر در حوزه ایجاد واحدهای جدید ماحصل برنامه و تلاش تصمیم سازان و مجریان صنعتی و مدیران ارشد استان برخلاف روال پیشین به جای خرد کردن تسهیلات صنعتی برای ایجادتعداد زیادی بنگاه کوچک و متوسط که معمولاً با بحران مدیریت، بازار و نقدینگی مواجه هستندبخش عمده منابع تخصیصی به کم جمعیت ترین استان کشور را به سمت سر مایه گذاری برای واحدهای متوسط و کلان با نیم نگاهی با مزیت های استان در حوزه نفت وگاز و نیز صادرات مرزی سوق داده است.

به نظر می رسد این تغییر رویکرد نتیجه بهتری در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از اجرای چندین طرح بزرگ و شاخص صنعتی در مناطق مختلف این استان خبر داد.

یارالله نصیری توضیح داد: هم اکنون ۱۲ طرح بزرگ و شاخص صنعتی با سرمایه گذاری ۳۲۰ هزار میلیاردریال و پیش بینی ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی دراین استان در حال اجرا و تکمیل شدن هستند.

وی بهره برداری از واحدها و سرمایه گذاری های انجام شده را گام مهم و موثری در جهت تکمیل فرایند صنعتی شدن استان ایلام تعریف کرد.

وی حجم کل سرمایه ثابت پروانه‌های صنعتی صادره در استان ایلام ر ا ۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال از کل سرمایه پروانه‌های صنعتی در حال اجرا در ۵ سال گذشته و دولت های تدبیر و امید صادر شده است.

نصیری بیان داشت: ۵۳۲ و احد صنعتی در استان ایلام وجود دارد و نزدیک به ۱۰ هزار نفر در بخش صنعت استان ایلام مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص بهرهبرداری از کانسارهای معدنی و معادن فعال گفت: هم اکنون ۷۱ معدن در استان ایلام فعال هستند.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.