کدخبر : 8662
چهارشنبه 27 مارس 2019 - 8:11
فاقددیدگاه

زیرساخت های جاده ای ایلام متحول شده است

استاندار ایلام گفت: خوشبختانه زیر ساخت های جاده ای استان بسیار پیشرفت داشته و تکمیل آن تحول چشمگیری در ایلام ایجاد می کند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در دیدار نوروزی با کارکنان استانداری اظهار داشت: تلاش های زیادی شده که ایلام به عنوان مرکز استان از خیابانها و زیرساخت های مناسبی بهره مند شود.
وی خروج صنوف آلاینده از شهر، تکمیل زیرساخت های شهری و خیابانها، راه اندازی نمایشگاه بین المللی را مهمترین تغییرات اساسی شهر ایلام در سال گذشته برشمرد و گفت: تلاش شده که ایلام به عنوان مرکز استان دچار تحول قابل توجهی شود.
وی ادامه داد: تهیه طرح تفضیلی شهر ایلام پس از چند سال و تدوین سند آمایش سرزمین استان که ۱۷ سال تهیه آن طول کشید از دیگر اقدامات مهم در راهبردی کردن توسعه استان است.
وی در خصوص زیرساخت های جاده ه ای و گاز رسانی و …. نیز گفت: در سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار در این بخش ها هزینه شده است.
سلیمانی دشتکی گفت: تحولات خوبی در بخش های مختلف صورت گرفته که مردم شاهد آن به ویژه در بخش جاده ای خواهند بود.
وی ادامه داد: تلاش های زیادی برای حذف سهمیه بندی مدیریتی در استان صورت گرفت که خوشبختانه نتیجه داد و اکنون به راحتی می توان ادعا کرد که افراد فارغ از شمال و جنوب در صورتی که توان داشته باشند می توانند مدیر شوند.
وی تاکید کرد: ایلام پیشخوان توسعه کشور است و به خاطر ۱۱ درصد گاز، شش درصد نفت، هفت درصد مرز ، تردد روزانه هزار کامیون کالا، چهار میلیون زائر اربعین و … و جمعیت کمی که دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اگر بر اساس جمعیت بودجه به استان بدهند، ظلم در حق هشت سال مظلومیت ایلام است‌ و این اعتبارات باید با در نظر گرفتن همه محرومیت های ایلام در دوران دفاع مقدس و لحاظ کردن آن مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: وقتی به اقتصادی شدن اربعین تاکید کردیم، همه مخالف بودند اما اکنون با فرهنگ سازی در این راستا اقتصادی شدن اربعین برای توسعه استان وتکریم زایران یک فرهنگ مبدل شده است.
سلیمانی دشتکی در خصوص مدیریت بحران سیل در ایلام گفت: برخی ها به راحتی می گویند که هیچ اتفاقی در استان رخ نداد در حالی که شب نخوابی و پیشگیری و مدیریت صحیح با وجود بارش ۱۱۰ میلیمتر در یک شب موجب شد تا اتفاقی در استان رخ ندهد.
وی افزود: با تذکر زیاد سعی کردیم چادر نشینان را جمع کنیم و حتی از طریق بلندگو، پیامک و هر وسیله ای که در اختیار داشتیم با هدایت مسافران و گردشگران نوروزی تلاش شد تا حادثه ای در استان رخ ندهد.
وی ادامه داد: دریچه سد های ایلام را برای تنظیم آب باز کردیم، حتی تردد در مسیر پل گاومیشان به دلیل آب گرفتگی را ممنوع کردیم‌ و تلاش شد که با مدیریت صحیح و پیشگیری اجازه ندهیم که حادثه ای رخ دهد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که امسال با تلاش مجموعه همکاران در بخش های مختلف همه در راستای تحقق شعال مقام معظم رهبری و رونق تولید ملی همت کنیم.

منبع: ایرنا


Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.