کدخبر : 8624
دوشنبه 18 مارس 2019 - 14:10
فاقددیدگاه
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام؛

اعتماد فرمایشی و دستوری به دست نمی آید

اعتماد سازی به صورت فرمایشی و دستوری امکان پذیر نیست وعملکرد مهندسان باید به گونه‌ای باشد که اعتماد کمرنگ شده مردم به این سازمان بهبود یابد.

به گزارش جامک: “آیت‌اله رستمی” عصر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان  دارای سه شاخص سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه مادی است. وی گفت: اصلی ترین سرمایه هر سازمان، سرمایه اجتماعی است که نگهداری و حراست از این سرمایه ارزشمند تنها از طریق اعتماد سازی میسر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام اضافه کرد: در هیات مدیره هشتم تلاش می شود اعتماد خدشه دار شده و سرمایه اجتماعی کمرنگ شده سازمان به سطح مطلوبی ارتقاء یابد. وی خاطر نشان کرد: شفاف سازی فرایند امور که اولویت اصلی تیم مدیریتی جدید این مجموعه است، گامی عملی در راستای بازگشت اعتماد به سازمان است.

رستمی با اشاره به برنامه های سازمان در سال آینده گفت: ارجاع کار به مهندسین را واقعی خواهیم کرد تا علاوه بر حرکت به سمت اجرای عدالت در واگذاری نظارت ها به مهندسین توانمند،  مشکل لابی‌گری‌ها برای همیشه در این سازمان تعطیل شود. وی گفت: در سال آینده پرداخت حق الزحمه ناظران به صورت مرحله‌ای و بر مبنای گزارش پیشرفت کار به شهرداری خواهد بود.

وی با انتقاد از شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی، به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات گفت: با اجرای آن شیوه نامه و به تبع آن حذف درآمدهای پیش بینی شده، سازمان نظام مهندسی به عنوان یک مرجع و پشتوانه تخصصی ساختمان، در حال نابودی بوده و با سرعت به سمت انحلال پیش می رفت که خوشبختانه با تدبیر دستگاه قضا، آن شیوه نامه متوقف و از دیماه امسال مجدد قوانین سال گذشته در سازمان اجرا می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام اضافه کرد: این سازمان متعلق به تمام اعضاء بوده و همه سعی خواهیم کرد خدمات با کیفیت و مطلوبی به جامعه هدف ارائه دهیم.  وی ادامه داد: با هدف دستیابی به اهداف شعار شفاف سازی، تمام فرایند انجام کارهای نظارتی، حقوق و مزایای پرسنل و هیئت مدیره، درآمد و هزینه های سازمان و سایر موارد به صورت کاملا شفاف، روشن، منطبق با قوانین و مقررات بوده و اسناد و مدارک مربوطه برای سازمان های نظارتی و همچنین خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی قابل دسترسی است.  این مسئول ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از فن‌آوری های نوین و پایش عملکردی مهندسین ناظر، فصل جدید خدمات رسانی مطلوب به مردم گشوده خواهد شد. وی فرهنگ سازی و حمایت مردم از اجرای طرح های مورد نظر ضروری دانست و در این زمینه نقش رسانه ها را بسیار حایز اهمیت برشمرد.

Print Friendly, PDF & Email
امتیاز:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه شما

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.